Bilete de intrare la concerte „sold out“, elicopter „la scară“, bonă găsită urgent în miez de noapte sau alte comenzi speciale se numără printre multiplele facilități de care beneficiază cei care apelează la așa-numitele servicii de concierge. De astfel de servicii beneficiază cei care dispun de un card de membru sau cei care au contractat vacanțe scumpe, iar ca bonus li se pun la dispoziție astfel de facilități. „În general, membrii clubului sunt per­soane ocupate, pre­ten­ți­oa­se, care-și doresc servicii de calitate, indiferent de domeniu. Sunt persoane care au prea puțin timp liber și nu vor să și-l irosească pe telefoane etc.“, spune Andreea Antonescu, managing partner al firmei Callesentially. „În trei ani de existență, am reușit să triplăm numărul membrilor clubului și să lansăm, la solicitarea acestora, două tipuri de card superioare celor lansate inițial, unul cu o taxă anuală de 1.000 de euro și altul de 1.500 de euro. Cel din urmă a surclasat cererile pentru toate celelalte tipuri de card preexistente (și mai ieftine-n.red)“, adaugă aceasta.
Dacă la nivel mondial piața de concierge avea o valoare de peste un miliard de euro în 2009, pe plan local cele câteva firme care oferă astfel de servicii generează afaceri de un milion de euro. O piață mică, dar promițătoare, altfel nu s-ar explica decizia uneia dintre cele mai importante companii de profil din Europa, Radosa, de a-și deschide un birou și la București. „Am alocat 50.000 de euro pentru a începe dezvoltarea în România. Pentru serviciul de concierge suntem interesaţi de angajaţii mid-level, cu un venit superior, precum şi de companii ce doresc să ofere servicii de concierge angajaţilor sau clienţilor lor, ca parte a unui plan de marke­ting. Pe segmentul hotelurilor de lux,  vizăm călătorii care au stil şi femeile pasionate de modă, care caută tot ceea ce este mai bun pentru vacanţele lor“, spune Francesca Barba, CEO al companiei. La Radosa, taxa generală de membru începe de la 150 de euro anual, iar cea de elită, de la 1.500 de euro anual.
Ce vor românii
Companiile de concierge sunt la dispo­ziția clientului non-stop și disponibile pentru orice tip de solicitare, inclusiv pentru cele mai puțin obișnuite. „Cele mai multe cerințe fac parte din categoria nevoilor zilnice, care în mod normal ar lua timp și energie. Însă, am organizat sesiuni de cumpărături cu un consultant de imagine, iar anumite magazine de lux s-au închis temporar publicului, oferind clientului acces și tratament exclusiv“, spune Antonescu, care menționează că firma sa a pus la dispoziția unui client și transportul de urgență către Viena, folosind un avion-ambulanță. O altă companie care oferă servicii de concierge, Jet Set Planner, a facilitat de curând unui client obținerea unor bilete la spectacolul Cirque du Soleil de la Londra, unde tichetele erau deja vândute. „Un alt client se afla la Londra și ne-a sunat seara, cerându-ne să-i aranjăm o vacanță-surpriză pentru soția sa, în Bahamas, cu plecare a doua zi dimineață“, spune Anca Nichifor, managing director al companiei. Chiar în seara evenimentului de lansare în România, reprezentanții Radosa au primit cereri atipice. „Una dintre ele presupunea rezervarea unui întreg hotel, timp de patru zile, pentru 200 de persoane. Le-am propus câteva destinații precum sudul Italiei, Tenerife și Monte Carlo. Clientul dorea pentru sine întreaga stațiune, cu tot cu plajă și facilități“, mai spune Francesca Barba.
150 de euro anual este taxa minimă percepută de firmele de concierge din România. Cele mai scumpe abonamente sunt de peste 1.500 euro
50 de operatori se află non-stop la dispoziția clienților Radosa din România