SIF Banat-Crișana a declarat deja că își menține interesul de a participa la privatizarea Poștei Române. Dragoş Bîlteanu, preşedintele SIF Banat Crişana a declarat pentru Capital că, va fi constituit un consorţiu, prin care SIF1 să participle în a doua etapa de privatizare a Poştei.
“În acest sens, vor continua demersurile de formare a unui consorțiu în care SIF Banat-Crișana să aibă calitatea de leading partner. Acest consorțiu va trebui să îndeplinească două cerințe primordiale: să corespundă condițiilor necesare desfășurării procedurilor de privatizare, și- mai ales – sa aiba capacitatea sa deruleze un proces de restructurare și eficientizare a companiei”, a declarat Dragoş Bîlteanu, precizând că, în eventualitatea în care se va realiza participarea la privatizarea Poștei Române, intentia SIF Banat-Crișana este de a propune partenerilor precum și celorlalți acționari, Statul Român și Fondul Proprietatea, listarea societății la Bursa de Valori Bucureşti.
Politica investițională a SIF Banat-Crișana vizează pentru anul 2013 câteva proiecte de mai mare anvergură. Două dintre acestea au fost deja aprobate de acționari prin programul de activitate pentru acest an, și anume: participarea la privatizarea Poștei Române și achiziția SAI Muntenia Invest.
De asemenea, managementul intenționează valorificarea oportunităților investiționale ce ar putea să apară prin privatizări în sectorul energetic sau în proiecte viabile incluzând societăți industriale, agricole, imobiliare. O atenție deosebită se dă urmăririi proceselor de reorganizare a unor societăți, care printr-un management atent și riguros ar putea fi transformate în investiții profitabile.
Curăţată pentru vânzare
Autorităţile de la Bucureşti se străduiesc să obţină din partea Comisiei Europene o ştergere a datoriilor Companiei Naţionale ‘Poşta Română’după modelul CFR Marfă, în aşa fel încât să poată atrage investitori, a declarat, duminică, la Realitatea TV, Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.
‘În principiu, orice ajutor de stat e ajutor de stat, dar e acceptat. Sunt acceptate comportamente care sunt similare unui investitor privat. Dacă, să zicem, în cazul CFR Marfă, vorbeam despre un privat, acesta voia să cureţe compania de datorii înainte să o vândă ca să fie fiabilă. Dacă o duci încărcată de datorii nu vine nimeni să ţi-o ia. Dovadă Poşta Română, unde am încercat să o vindem cu datorii cu tot şi n-a venit nimeni. Acum ne străduim să ştergem datoriile şi la Poşta Română, după modelul CFR Marfă. Genul aceste de argumente este acceptat de Bruxelles, cum l-a acceptat şi la Oltchim’, a afirmat Chiriţoiu.
Acesta a adăugat că, din punctul său de vedere, dar nu ar exista nicio problemă în ştergerea unei datorii în cazul unei companii de stat, problemele fiind mai degrabă din zona juriştilor.
‘Din punct de vedere economic, eu nu văd nicio problemă în a şterge datoriile unei companii. În principiu, ştergerea datoriilor nu păgubeşte statul, din punct de vedere matematic. Din punct de vedere al juriştilor, lucrurile stau altfel. Deci, ştergerea datoriilor nu mă deranjează’, a menţionat preşedintele CC.