Uite insolvența, nu e insolvența! Insolvența Edy International Spedition, pronunțată pe 8 august 2012 în instanță la cererea acționarului minoritar, este ridicată pe data de 14 august la cererea acționarului majoritar. Avocații fac recurs și speră să obțină reintrarea în insolvență a companiei pe data de 4 septembrie.
Planul de reorganizare al celui mai mare transportator local cuprindea intrarea în insolvență a companiei, reducerea datoriilor și atragerea de capital. După ce acționarul minoritar a cerut intrarea în insolvență, moștenitorii fondatorului Edy Spedition au cerut ridicarea procedurii, fapt acceptat de judecătorul tribunalului Hunedoara pe 14 august. ING Bank, Westerham Holding BV și casa de avocatură Țuca, Zbârcea și asociații au făcut recurs în speranța că pe data de 4 septembrie compania va fi din nou pusă sub protecția legii insolvenței.
Compania Edy Internaţional Spedition are ca acţionari fondul de investiţii Westerham Holding BV cu 17,5% din acţiuni şi Edy Holding BV, cu 82,5% din acţiuni.
La nivelul lui 2010, datoriile companiei Edy International Spedition erau de 268,2 milioane de lei față de o cifră de afaceri de numai 207 milioane de lei și cu o pierdere înregistrată de peste 5 milioane de lei. Criza financiară a înrăutățit și mai mult lucrurile în următoarele șapte luni, iar moartea fondatorului business-ului la sfârșitul lunii mai a complicat și mai mult lucrurile. În timp ce alte companii de transport, gen Dumagas sau Omega, au preferat să își vândă afacerea sau măcar parte din acțiuni, acționarii Edy aleseseră varianta insolvenței, cu atât mai mult cu cât, divizarea societății decisă în luna mai 2011 în vederea vânzării unei divizii a business-ului a fost sortită eșecului.
Westerham Holding BV care deține 17,5% din Edy International Spedition a cerut insolvența în instanță, dar acum încearcă să convingă pe moștenitorii legali ai lui Alin Alexandru Popa, soția și fiul său, că decizia insolvenței este cea mai bună decizie pentru companie și că într-un an sau chiar un an și jumătate ar putea fi suficienți pentru redresarea companiei. Horia Manda, administratorul Fondului Romano-American pentru Investiții, prin care a ajuns în acționariatul Edy International Spedition, vehicului de investiții financiare Westerham Holding BV, nu a dorit să facă nici un comentariu la situația creată, spunând doar că „sper la o înțelegere a tuturor părților implicate în cât mai scurt timp. Instanța urmează să se pronunțe asupra recursului formulat de Țuca, Zbârcea și Asociații în data de 4 septembrie.