Este cel de-al zecelea vapor din flota GSP, alături de cele șapte platforme petroliere și trei vapoare pentru construcții și reparații, și al cincelea vapor specializat în tractări platforme petroliere gen AHT. AHTS a fost construit în Ulstein Yard, Norvegia, în 1985 ca o navă multifuncțională, cu două camere independente pentru motoare (tribord și babord), care să permită utilizarea lor separată în caz de accident major.
“Este un vapor specializat in asistenta si suport pentru platformele de foraj marin.De asemenea poate fi folosit si la operatiuni de salvare pe mare“, a spus Radu Petrescu, purtătorul de cuvânt al Upetrom Grup, holding din care face parte și GSP. Vaporul norvegian se va numi GSP Antares. El are următoarele funcții – de salvare, stingere a incendiilor, de recuperare de petrol, de inspecție și de întreținere a sistemelor de încărcare subacvatice, ancorare si tractare, depozitare tampon și consumabile, servicii de aprovizionare, de pregătire de urgență, și certificat pentru capacitatea de salvare a 300 de persoane.
Un vapor de acest gen este mai scump decât o navă comercială, prețul său putând varia de la câteva zeci de milioane de euro  la câteva sute de milioane de euro. Preluarea vaporului de la firma norvegiană se va face din 14 aprilie pentru o perioadă de doi ani (leasing operaţional), după această dată existând obligaţia ca GSP să cumpere vaporul la un preț prestabilit.