“Pe lângă lipsa unor previziuni pe unul sau doi ani a cash-flow-ului, necunoaşterea la timp a tuturor elementelor legale, contabile, fiscale şi de resurse umane implicate în business-ul respectiv au o contribuție importantă la falimentul start-upurilor”, a arătat Mirela Şerban, Managing Partner R&M Audit Contabilitate, unul dintre liderii pieţei de profil. Mulţi întreprinzători caută iniţial o idee de afaceri <<genială şi unică>>, <<o invenţie>> etc… De fapt s-a dovedit că ideea valorează mai puţin decât modul în care aceasta este pusă în practică.
În practică, foarte puţini întreprinzători încep un business având la bază un plan de afaceri, arată experţii R&M Audit Contabilitate, deși un plan de afaceri este un instrument foarte util, care îi ajută <<să vadă>> business-ul, să deseneze <<o hartă>> a acelei afaceri şi să înţeleagă unde şi cum pot ajunge, ce le trebuie pentru aceasta etc. “Şi mai puţini întreprinzători ştiu să genereze o proiecţie de cash-flow, astfel încât să întrevadă pe un anumit interval de timp cum vor evolua sumele pe care le vor avea de plată (la stat şi la furnizori), cum şi când trebuie acoperite etc; faptul că nu stiu- nu este o problemă; dacă însă nu se interesează la cei care știu- atunci pot avea o problemă”, a arătat Mirela Şerban. Desigur, ar fi bine ca business planul şi proiecţiile financiare să fie realizate de către specialişti, dar pot fi utilizate şi forme intuitive şi mai puţin elaborate.
După ce ia hotărârea de a înfiinţa o firmă, un întreprinzător ar trebui să facă două lucruri decisive pentru primul an de viaţă al business-ului respectiv: să contacteze un avocat şi o firmă de contabilitate, pentru a cunoaşte din start principalele obligaţii legale, contabile şi fiscale care îi revin sau care l-ar avantaja. „Va înființa un SRL, o Întreprindere Individuală sau o Microintreprindere? Cum, când şi cât trebuie să plătească impozit pe venit? Va avea tranzacţii comunitare? Dacă da- ce trebuie să considere? Salariaţi? Punct de lucru? Trebuie o casă de marcat? Majoritatea nu ştiu multe lucruri şi este normal, dar este esenţial să se informeze din start… Am întâlnit, de exemplu, cazuri în care firma funcţiona de ceva timp având vânzări directe către populaţie şi se chinuiau să administreze situaţia bonurilor de la casa de marcat deşi, serviciile fiind prestate prin deplasare la diverşi clienţi (servicii de instalare, reparaţii etc.la domiciliul clientului), conform legii, nu era necesară o casă de marcat…”, a arătat Mirela Şerban.
În topul recomandărilor consultanţilor R&M Audit Contabilitate pentru întreprinzători se află, de asemenea, eliminarea costurilor care nu sunt absolut necesare, achiziţionarea cât mai multor produse şi servicii în sistem barter, precum şi angajarea personalului specializat, care să permită derularea business-ului în condiţii de bună calitate.
Experţii R&M Audit Contabilitate consideră că principalul avantaj pe care îl au cei care lansează o nouă afacere în această perioadă este că au posibilitatea de a evalua din start toate greutăţile economice şi financiare ale mediului în care evoluează, le pot lua în calcul de la început şi pot planifica business-ul în consecinţă. A şti este elementul vital într-un business, iar cei care intră în prezent în lumea antreprenoriatului nu pot fi luaţi prin surprindere de criza din Europa (ştim că există şi este profundă), nu au de ce să aibă palpitaţii privind cursul Euro-Leu (căci am văzut ce variaţii poate avea), nu au iluzia că îşi vor încasa facturile în termen de 3 zile (întrucât se cunosc întârzierile) şi nu se aşteaptă ca actualul cadru legislativ şi fiscal să rămână neschimbat măcar un an… Noii întreprinzători cunosc toţi aceşti factori (de risc) şi au avantajul de a putea planifica modul în care <<să o ia de la zero>>, ţinând cont de cele mai excentrice evoluţii posibile. Actuala conjunctură economică nu trebuie să oprească pe nimeni să pornească o afacere: şansele de succes rămân la fel de mari, dacă planificarea de business merge pe scenariul realist-pesimist privind mediul economic şi se acţionează în consecinţă.
Lipsa unui plan de afaceri, pe primul loc în topul cauzelor de faliment
20 august 2012, 23:05
Ultima modificare în 21 august 2012, 02:05
Managementul defectuos al cash-flow-ului este cauza responsabilă pentru majoritatea falimentelor înregistrate de către firmele aflate în primul an de activitate; pe locul al doilea în topul principalelor cauze de insucces al start-up-urilor se află nerealizarea strategiei şi planificării de marketing.
Etichete: faliment,
start-up,
top
Publicat in categoriile: Știri din Business
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri din Business
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook