EXCLUSIV Slovacul care a “vândut” un sfert de milion de pensii în România

A venit în România în 2006, a făcut bani frumoşi din reforma pensiilor şi a ajutat mii de oameni să câştige sume substanţiale. Spune că a lucrat cu toate companiile mari de asigurări din România, Cehia , Slovacia şi Ucraina. A revenit în forţă pentru reforma sănătăţii însă momentan aşteaptă forma finală a legii.Capital a stat de vorbă cu Peter Kristofovic, fondatorul Salve Group , un personaj pe cât de misterios pe atât de interesant

În faţa hotelului unde ne-am întâlnit a coborât dintr-un automobil de lux. “Chiar eram în drum spre aeroport. A fost ziua mea şi Peter a venit să mă felicite personal. Acum pleacă înapoi în Slovacia”, ne anunţă principalul partener din România al lui Peter Kristofovic, Călin Donca Oncioiu, CEO ala Salve Group.
După ce ne aşezăm la barul hotelului Peter Kristofovic  întreabă cât timp are la dispoziţie. “45 de minute.
Am ajuns cu 15 minute mai devreme”, îi răspunde unul dintre cei trei însoţitori în timp ce altul face comanda la bar. “ Scrieţi pe domeniul economic?. Şi eu. Mă sună mulţi jurnalişti în Slovacia. Li se pare că ideile mele sunt interesante”. Se miră că în România, o parte a presei l-a primit cu ostilitate. “ Care este defapt problema?. De unde a pornit totul?”

“Nu pot controla tot ce spun oamenii din Salve”

Îi explicăm că unii membrii ai clubului pe care l-a format spun lucruri neadevărate. Venim cu exemplul reformei sănătăţii despre care nişte oameni din Salve spuneau la finele anului trecut  că va începe cel mai târziu în martie anul acesta. Ba chiar unii invocau surse oficiale.
“ Am auzit şi noi acest lucru, încercăm să identificăm persoanele respective şi chiar vom lua măsuri. Eu nu pot controla tot ce zic şi fac oamenii din Salve. Unii au exagerat dar ceea ce spuneau ei era preluat, în cea mai mare parte, din presă”, spune Kristofovic.
De altfel, aflăm că proiectul privind reforma sănătăţii a fost întrerupt pentru moment tocmai din cauza nesiguranţei legislative. “ Am prieteni cu funcţii importante în companii de asigurări din România care îmi spuneau că în proporţie de 80% reforma sănătăţii va demara anul acesta. Nu s-a întâmplat şi se pare că nimic nu mai este sigur”, continuă omul de afaceri slovac.
Dacă reforma nu se mai face nu înseamnă că nu continuă să îşi dezvolte business-ul în România. A lansat un card cu reduceri la servicii medicale dar şi o linie de produse naturiste pentru îngrijirea sănătăţii. Cele două proiectele se numesc Salve Card şi Avita.

“Au fost ani când se câştiga bine din asigurări în România”

Afacerea lui Kristofovic este o companie de tip MLM “cu un model de vânzări directe clasic pe patru nivele”, după cum singur îşi descrie afacerea.
Recunoaşte că în lume există destule firme de acest tip care sunt mai degrabă înşelătorii însă spune că nu este cazul Salve. A fost format ca profesionist în asigurări şi acesta este domeniul care i-a adus cele mai multe satisfacţii.
“ Am lucrat cu toate firmele mari de asigurări din România. Erau vremuri când comisionul ajungea şi la 80% din prima anuală pentru vânzările de poliţe de viaţă. ”, mărturiseşte Kristofovic. Îi cunoaşte personal pe majoritatea şefilor de companii din. “ Nu au cum să nege colaborarea. I-am ajutat să vândă peste 100.000 de poliţe de viaţă iar unii dintre ei chiar au luat oamenii pregătiţi de Salve în vânzări”.

“ Acum susţin afacerea cu banii mei”

De câţiva ani, Salve Club este pe pierdere în România. În timp s-au cumulat datorii de milioane de euro. Kristofovic spune însă că este ceva normal pentru orice afacere şi că are încredere în viitor.
“În acest moment nu obţinem profit din România. Dimpotrivă, am investit aproximativ 7 milioane de euro inclusiv în pregătirea profesională a oamenilor. Lucrăm cu specialişti certificaţi în fiecare domeniu în parte”, continuă omul de afaceri. Afacerea din Slovacia este cu  mult mai diversificată şi atinge şi domenii strategice cum ar fi energia verde pe care Kristofovic o consideră “viitorul în business”.
Una dintre afacerile din România, Salve Card, este un card naţional care cuprinde o reţea mare de parteneri, în număr de 1015 , care oferă reduceri între 5 şi 100% la serviciile lor. Lansarea acestui card a făcut, de altfel, obiectul unei conferinţe de presă, la Bucureşti, pe 13 martie. Cea de-a doua afacere este Avita. Avita International provine din Slovacia şi este marcă înregistrată pe teritoriul Europei.
La ora acesta funcţionăm în 4 pieţe din Europa unde de asemenea folosim aceasta siglă. Produsele naturiste sub marca Avita se comercializează deja de 2 ani în Europa şi sunt avizate în toate ţările unde sunt vândute.
De asemenea, în România, sunt certificate conform prevederilor ordinului comun MAPDR nr 1228/2005, al MS nr  244/2006 şi al ANSVSA nr 63/2006 de către Institutul Naţional de Cercetare – Dezvoltare pentru Bioresurse Alimentare. În total, concernul Salve Group numără 11 companii pe diverse sectoare financiare, are peste 1 milion de clienţi şi undeva la 100.000 de colaboratori în toată Europa. În Slovacia este una dintre cele mai apreciate companii de brokeraj iar în Ucraina este compania numărul 1 de brokeraj.

250.000 de “pensii private”

“ În reforma pensiilor, am strâns aproximativ 96000 de adeziuni pe Salve Broker de Pensii Private şi 150.000 pe Fincop Broker de Pensii Private, în total aproximativ 250.000 de adeziuni.”, spune Kristofovic. Fincop a fost şi premiat la vremea respectivă ca cel mai bun broker din domeniu.