Pentru prima dată în ultimele cinci decenii, România are în construcție mai mulți kilometri de autostrăzi și drumuri rapide decât cei dați în trafic. În prezent, sunt în execuție 1.280 de kilometri, față de doar 1.115 kilometri finalizați din 1972 până acum. Această situație reflectă o mobilizare semnificativă în dezvoltarea infrastructurii rutiere din țară.
România are în desfășurare 530 de kilometri de autostradă și drumuri rapide
În prezent, România are în desfășurare lucrări pentru 530 de kilometri de autostradă și drumuri rapide. Aceste proiecte sunt concentrate în special pe autostrada A1 și pe Autostrada A0, care înconjoară vechea Șosea de Centură din București. De asemenea, se desfășoară lucrări pe A7, între Ploiești și Pașcani.
Potrivit Economica.net, pe lângă acești kilometri, alți aproape 240 de kilometri de drumuri rapide se află în faza de proiectare. Aceste lucrări urmează să înceapă, iar printre acestea se numără și autostrada A13, ce leagă Sibiu de Făgăraș.
Proiectele actuale implică investiții semnificative, cu un total estimat de peste 113 miliarde de lei. De asemenea, se preconizează că șantierele pentru drumurile expres vor fi deschise în curând.
Proiecte precum drumul expres Arad-Oradea și drumul de mare viteză Craiova-Târgu Jiu sunt acum în faza de licitație, ceea ce evidențiază o mobilizare accelerată a resurselor pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din România.
O premieră pentru România
Pentru prima dată în ultimii 50 de ani, numărul kilometrilor de autostradă și drum expres aflați în licitație, proiectare sau execuție a depășit numărul celor dați în trafic.
Conform statisticilor, din 1972 și până în prezent, România a dat în trafic 1.115 kilometri de autostrăzi și drumuri expres. Această statistică subliniază avansul semnificativ pe care țara noastră îl face în direcția modernizării infrastructurii de transport.
Perspectivele viitoare
Aceste progrese în construcția de autostrăzi și drumuri rapide vor avea un impact semnificativ asupra mobilității și economiei din România. Creșterea numărului de șantiere deschise indică o concentrare pe dezvoltarea infrastructurii, ceea ce va facilita conectivitatea între diferite regiuni ale țării. În plus, o infrastructură rutieră modernizată va susține creșterea economică prin stimularea investițiilor și atragerea turiștilor.
Pe termen lung, aceste inițiative de dezvoltare a infrastructurii nu doar că vor contribui la îmbunătățirea condițiilor de trafic, dar vor și spori siguranța rutieră. Guvernul român se angajează să continue acest parcurs, demonstrând că dezvoltarea infrastructurii rutiere rămâne o prioritate națională.