Iubitorii de fotbal, intitulați “suporteri fără frontiere” de către MasterCard și European Business School, realizatorii uni studiu privind banii utilizați pentru acest hobby, cheltuiesc 35 de miliarde de euro pe sezon. Banii sunt dați pe bilete la meci, în orice țară ar juca echipa preferată, produse specifice, abonamente la canale premium, etc. Un oraș care găzduiește UEFA câștigă 4,5 miliarde de euro de la suporteri.
Pentru a sărbători finala UEFA Champions League, sponsorul oficial MasterCard anunță apariția unei noi categorii de iubitori ai fotbalului – suporterii fără frontiere. Aceștia cheltuiesc, în Europa, per total, suma de 35 de miliarde de euro, în fiecare sezon, susținându-și cluburile sportive preferate din străinătate. Noua categorie de suporteri europeni „fără frontiere” este definită într-un nou studiu realizat de MasterCard și de European Business School (EBS). Indiferent că este vorba despre plata biletelor la meciurile care se joacă în altaă țară, a canalelor TV premium sau despre achiziționarea de diverse produse, suporterii fără frontiere realizează un total de cheltuieli pe sezon din care s-ar putea finanța construcția a 100 de stadioane Fußball Arenas München, s-ar putea cumpăra 372 de jucători de valoarea lui Christiano Ronaldo sau chiar 562 de jucători ca Fernando Torres.
Rezultatele raportului lansat înainte de finala din acest an a UEFA Champions League, jucată între FC Bayern München și FC Chelsea, pe stadionul Fußball Arenas München, sâmbătă, pe 19 mai, clasifică un sfert dintre iubitorii europeni împătimiți ai fotbalului (41 de milioane) drept „suporteri fără frontiere”. FC Barcelona este cea mai populară echipă străină (29%), urmată de Real Madrid CF (10%) și FC Manchester United (8%).
Astfel, o cincime din totalul cheltuit, adică 7,5 miliarde de euro au fost dați pe abonamentele la canalele TV premium. Achiziția de produse (cu logo-ul echipei de fotbal preferate) reprezinta 13% din banii cheltuiti de suporteri. Participarea propriu-zisă la meci reprezintă 10% din cheltuielile suporterilor, plus 2,5 miliarde de euro – sume alocate pentru mâncare, băuturi sau alte produse cumpărate de pe stadion. De asemenea, 6% dintre sume sunt cheltuite în pub-uri sau baruri care permit clienților să vadă meciul, iar 5% dintre sume pentru abonamentul la canalul TV al unui club sportiv. Unul din patru suporteri participă la meciurile echipelor străine, jucate pe teren propriu. Cazarea și transportul aferente participării la meciuri sau vizita pe stadionul preferat costă 8,75 miliarde de euro, în fiecare an – un sfert din totalul cheltuielilor. Impactul meciurilor asupra turismului este unul pozitiv: o treime dintre suporterii fără frontiere și-au rezervat o vacanță doar cu intenția de a vedea meciul sau de a vizita stadionul. În total, orașele care găzduiesc suporterii fără frontiere la meciurile UEFA Champions League beneficiază de aproximativ 4,5 miliarde de euro pe sezon.