Oferta de mărci proprii din comerţul modern este importantă în alegerea magazinului pentru 25% dintre români, conform unui studiu realizat de Mercury Research în luna iulie.
Preţurile mici (72%), garantarea calităţii produselor de către magazine (31%) sau exclusivitatea, respectivele produse găsindu-se doar în anumite magazine (30%), sunt principalele motive care îi determina pe români să cumpere produse sub marca proprie. În viitor, intenţiile de cumpărare indică o uşoară creştere, întrucât 13% dintre români declara că vor cumpără mai multe produse sub marca proprie decât în prezent.
Studiul arată, de asemenea, evoluţia mărcilor private în timp, unele categorii cunoscând o creştere semnificativă în ultimii ani. Dacă faţă de 2010, pentru categoriile de produse care nu au un impact ridicat asupra consumatorilor (şerveţele, hârtie igienică) tendinţele se păstrează similare, în prezent, în topul celor mai cumpărate produse apar şi categorii cu importanță mai mare în coşul de cumpărături, cum ar fi cele alimentare. Cea mai notabilă prezenţa este uleiul, care se situează în fruntea clasamentului (54% dintre români au cumpărat ulei sub marca proprie).
“Schimbările produse în ultimii ani sunt rezultatul încrederii tot mai ridicate pe care mărcile private o inspiră, în special dacă ne referim la anumite categorii de produse. O mare parte dintre români, mai mult de jumătate, are la fel de multă încredere în mărcile proprii că şi în cele aparţinând marilor producători”, declara Andrei Canda, Client Service Director, Mercury Research
În acelaşi timp, rezultatele studiului arată că sunt anumite categorii de produse unde rezervele sunt mai mari faţă de mărcile proprii. În aceste categorii intră în principal produsele care au un impact asupra aspectului fizic, cum ar fi cosmeticele sau produsele de îngrijire personală. Mai mult de o treime dintre români nu ar cumpără aceste categorii de produse sub marca proprie. “O comunicare mai convingătoare şi construirea unor mărci puternice pe aceste categorii, ar putea ajută cumpărătorii să înţeleagă produsele şi să îi determine să le aleagă mai des”, declara Andrei Canda, Client Service Director, Mercury Research.