Segmentul cardurilor de debit a înregistrat o evoluție constantă pe parcursul anului 2012, în timp ce pentru cardurile de credit s-a înregistrat o creștere de aproximativ 8% de la începutul anului. Comparativ cu anul trecut, cardurile de credit au înregistrat o creștere de cel puțin 20% în termeni de utilizare de către consumatori, în timp ce numărul cardurilor emise a crescut cu aproximativ 10% de la începutul anului. “În principal, se observă aprecierea de către consumatori a programelor de tipul “rate fără dobândă” precum și a reducerilor specifice oferite în cadrul campaniilor de încurajare a utilizării cardurilor direct la comercianți. În ceea ce privește segmentul cardurilor de debit, am înregistrat creșteri de 35% pentru cele destinate pensionarilor și 40% pentru cardurile de debit”, au declarat reprezentanții Bancpost. Se observă astfel, o preferință a clienților pentru cardurile ce oferă beneficii directe, ce recompensează utilizarea produsului – rate fără dobândă, programe de loializare, asigurări, acceptare largă. Consumatorii români au devenit foarte pragmatici și realiști, urmărind în principiu recunoașterea imediată a loialității lor.