Pepsi reduce procentul de zahăr din băuturile vândute în Europa cu un sfert. Ce alte decizii a mai luat grupul american

Pepsi

Grupul american PepsiCo Inc a anunţat că băuturile carbogazoase, ceaiurile, dar şi alte snacks-uri pe care le comercializează în Europa vor deveni mai sănătoase. Conţinutul de zahăr din băuturi va scădea cu 25% până în anul 2025.

Modificare importantă la nivelul grupului american PepsiCo Inc, producătorul celebrei băuturi răcoritoare Pepsi!

Îndulcitori cu un conţinut redus de calorii sau mărci cu un conţinut redus de grăsimi

Reprezentanţii companiei au anunţat, joi, că vor reduce nivelul de zahăr din băuturile carbogazoase şi ceaiurile vândute în Uniunea Europeană cu 25%. În plus, până în anul 2025, vor lansa mai multe snacks-uri nutritive, în încercarea de a atrage mai mulţi consumatori preocupaţi de sănătate pe cea de-a doua mare piaţă a sa, scrie agenţia Reuters.

Grupul PepsiCo are de gând să utilizeze îndulcitori cu un conţinut redus de calorii, să lanseze snacks-uri sănătoase precum linia sa de popcorn PopWorks şi să introducă mărcile sale cu un conţinut redus de grăsimi, cum este gama Lay’s Oven Baked, pe noi pieţe.

În special la nivel european, producătorii de băuturi carbogazoase sunt presaţi să reducă nivelul de zahăr din băuturile lor. Mai multe ţări din Europa au introdus taxe pe băuturile cu zahăr, sucurile de fructe şi apa aromată, ca răspuns la creşterea obezităţii.

Europa este a doua mare piaţă regională pentru PepsiCo, după America de Nord

Silviu Popovici, director general PepsiCo Europe:  „Astăzi, în Europa, aproape una din trei băuturi pe care o vindem este fără zahăr şi credem că această tendinţă va continua să crească în timp.”

Europa a fost responsabilă pentru aproape o cincime din vânzările totale realizate anul trecut de grupul PepsiCo, ceea ce înseamnă că este a doua mare piaţă regională după cea din America de Nord.

Compania intenţionează o reducere cu 25% a conţinutului de zahăr adăugat până în 2025 şi o reducere de 50% până în 2030 în băuturi precum Lipton Ice Tea şi 7UP vândute în Europa.

În plus, în ideea de a face din snacks-urile sănătoase categoria de produse alimentare cu cel mai rapid ritm de creştere în următorii patru ani, PepsiCo şi-a propus o creştere de peste zece ori a vânzărilor până în 2025 şi extinderea sa într-un portofoliu de un miliard de dolari în 2030.

Organizaţia care reprezintă industria de băuturi carbogazoase din Europa, UNESDA, a anunţat marţi că va face eforturi pentru a reduce conţinutul de zahăr adăugat din băuturi cu 10%, ceea ce ar duce reducerea totală din ultimele două decenii la 33%.

PepsiCo a generat o cifră de afaceri de peste 70 de miliarde dolari în 2020. Portofoliul PepsiCo este format dintr-o gamă variată de produse alimentare şi băuturi, printre care 23 de branduri ce generează fiecare, anual, peste un miliard de dolari în vânzări de retail.

Sursa foto: Pepsi, Facebook