PepsiCo, al doilea mare producător mondial de băuturi răcoritoare, a câştigat, în primul semestru al anului, 3,085 miliarde dolari, cu 18 % mai mult decât în perioada similară din 2012, în cel de-al doilea trimestru profitul companiei crescând cu 35 %.
Compania americană a obţinut, în perioada ianuarie-iunie, un profit net pe acţiune de 1,97 dolari, faţă de 1,65 dolari în primele şase luni din 2012, când profitul a totalizat 2,615 miliarde dolari.
Producătorul Pepsi-Cola, Doritos sau Gatorade a încasat în primul semestru 29,388 miliarde dolari, cu 2 % mai mult comparativ cu veniturile de 28,886 miliarde dolari obţinute în aceeaşi perioadă a anului trecut.
În ceea ce priveşte rezultatele din trimestrul al doilea, care au atras cel mai mult atenţia analiştilor din SUA, PepsiCo a câştigat 2,010 miliarde dolari (1,28 dolari/acţiune), cu 35 % mai mult faţă de acelaşi trimestru din 2012, când profitul a fost de 1,488 miliarde dolari (94 cenţi/acţiune). Încasările au crescut cu 2%, la 16,807 miliarde dolari.
"Suntem încântaţi de rezultatele noastre din trimestrul al doilea şi din prima jumătate a lui 2013, care ne dau mai multă încredere că ne vom atinge obiectivele pentru întregul an", a spus preşedintele PepsiCo, Indra Nooyi.
Pe zone geografice, veniturile diviziei Frito-Lay North America au crescut cu 4 %, la 3,332 miliarde dolari, iar cele ale diviziei PepsiCo Americas Beverages s-au redus cu 2 %, la 5,26 miliarde dolari.
PepsiCo a anunţat că în America Latină încasările au crescut cu 9 %, la 2,116 miliarde dolari, în Europa s-au majorat cu 1%, iar în Asia, Orientul Mijlociu şi Africa au crescut cu 6 %.
Compania îşi menţine previziunile privind obţinerea unui profit net pe acţiune de 4,1 dolari în acest an şi speră să înapoieze acţionarilor 6,4 miliarde dolari, prin dividende şi un program de răscumpărare a acţiunilor de trei miliarde dolari.
Sursa: Agerpres