PepsiCo România a investit peste 2 milioane de dolari în energie verde. Compania din industria băuturilor răcoritoare și alimentară a finalizat cel mai recent proiect prin integrarea de panouri fotovoltaice la trei fabrici din România.
Proiectul celor de la PepsiCo sprijină obiectivele de decarbonizare cu energie verde. Compania urmăreşte să atingă un nivel net-zero până în 2040.
PepsiCo sprijină obiectivele de decarbonizare cu energie verde
Efortul reprezintă o investiţie locală de 2,1 milioane de dolari, în peste 3.000 de panouri fotovoltaice. Totodată, are o capacitate instalată combinată de 1.700 kWp şi cu un potenţial de a genera peste 1.300 MWh de energie electrică verde pe an.
Se estimează că utilizarea acestor panouri fotovoltaice va duce la o reducere anuală a emisiilor de gaze cu efect de seră (GES) cu aproximativ 500 de tone.
Acest lucru echivalează cu beneficiul plantării a peste 15.000 de copaci, potrivit unui comunicat.
Compania din industria băuturilor răcoritoare și alimentară evaluează posibilitatea de a instala panouri fotovoltaice în toate clădirile companiei din România.
„Instalarea panourilor fotovoltaice în fabricile noastre din România reprezintă un pas important în reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, ca parte a obiectivelor noastre pep+ şi a angajamentului nostru de a integra sustenabilitatea în fiecare aspect al operaţiunilor noastre. Pe lângă faptul că determină o productivitate net-zero, investiţia în panouri fotovoltaice aduce şi avantaje economice. Producţia proprie de energie electrică ne permite să reducem costurile în comparaţie cu achiziţia de la reţea”, a declarat Daniel Drăguşin, East Balkans Supply Chain director PepsiCo.
Compania este dedicată reducerii la minimum a impactului asupra mediului
PepsiCo România este dedicată reducerii la minimum a impactului asupra mediului în toate domeniile sale de activitate.
Potrivit comunicatului, compania investeşte în mod constant în soluţii eficiente din punct de vedere energetic.
De asemenea, investește și în utilizarea de vehicule hibride şi electrice, în optimizarea transportului şi în implementarea altor iniţiative sustenabile.
În ceea ce priveşte flota sa, compania a ajuns la un procent de 80% de vehicule hibride la sfârşitul anului trecut.
În ultimul deceniu, compania a investit direct 320 de milioane de dolari în România.
Astfel, și-a consolidat rolul de lider regional în afaceri, de centru de producţie şi distribuţie şi de promotor al practicilor sustenabile.
Amintim că PepsiCo a generat o cifră de afaceri de peste 91 de miliarde dolari în 2023, adusă de un portofoliu de alimente şi băuturi care include Lay’s, Doritos, Cheetos, Gatorade Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker şi SodaStream.