Noul spaţiu de învăţare al PepsiCo are scopul de a sprijini dezvoltarea competenţelor tehnice prin simularea proceselor de producţie şi mentenanţă în laborator. Astfel, angajaţii din fabricile East Balkans vor fi pregătiţi să devină formatori interni, iar studenţii Universităţii Naţionale de Ştiinţă şi Tehnologie Politehnica Bucureşti, Facultatea de Inginerie Mecanică şi Mecatronică, vor avea acces la laboratoare dedicate.

Investiţii și performanțe în fabrica PepsiCo din Dragomireşti-Deal

Fabrica PepsiCo din Dragomireşti-Deal, unde lucrează aproximativ 230 dintre cei 1.400 de angajaţi ai companiei din România, a produs 510 milioane litri de băuturi în 2024. Pentru anul 2025, se estimează o creştere a producţiei până la 550 milioane litri.

În urmă cu doi ani, PepsiCo a investit 13 milioane de dolari într-o linie de producţie complet automatizată, cea mai avansată din portofoliul PepsiCo Europa. Aceasta are capacitatea de a produce până la 1 milion de sticle pe zi, reducând consumul de energie şi apă cu 30%, utilizând cu 20% mai puţin dioxid de carbon şi economisind anual aproximativ 30 de tone de plastic.

„PepsiCo a investit 137.000 de dolari în dezvoltarea Centrului de Training din fabrica de băuturi PepsiCo East Balkans din Dragomireşti-Deal, dotat cu echipamente de ultimă generaţie destinate instruirii practice şi formării viitorilor specialişti în producţia de băuturi răcoritoare. Acest spaţiu de învăţare va sprijini atât angajaţii, cât şi studenţii în dobândirea de competenţe tehnice, oferindu-le posibilitatea de a simula în laborator procesele de producţie şi mentenanţă”, a informat compania.

Pepsi
SURSĂ FOTO: Dreamstime

Centrul poate găzdui simultan 20 de persoane şi este echipat cu tehnologii moderne

Centrul poate găzdui simultan 20 de persoane şi este echipat cu tehnologii moderne, inclusiv echipamente mecanice, electronice şi pneumatice, precum şi un mini-robot pentru simularea proceselor de producţie.

Studenţii vor putea experimenta direct utilizarea sistemelor electrice şi automatizate, iar angajaţii PepsiCo vor beneficia de sesiuni avansate de pregătire tehnică.

Silvia Petre, HR director PepsiCo East Balkans, a oferit mai multe informații.

„Programul acesta ne ajută foarte mult legat de posturile tehnice pe care noi le căutăm, atât pentru fabrici, cât şi pentru depozite, posturi de ingineri de care noi avem nevoie constant. Laboratorul are două scopuri: să ne formăm constant angajaţii din companie şi de cealaltă parte să ajutăm studenţii să încerce echipamentele în mod practic, echipamente noi, de ultimă generaţie.

Prin această iniţiativă, ne dorim să le oferim colegilor noştri şi viitorilor specialişti din industrie o experienţă de învăţare cât mai aplicată. Centrul de training este locul în care pot testa, experimenta şi învăţa direct pe echipamente reale, într-un mediu sigur. Parteneriatul cu Universitatea Naţională de Ştiinţă şi Tehnologie Politehnica Bucureşti reprezintă o dovadă clară de colaborare eficientă între piaţa muncii şi piaţa educaţiei, centrată pe dezvoltarea profesională a viitoarelor generaţii de profesionişti”, a declarat Silvia Petre.

Compania activează pe piaţa românească de peste 30 de ani

Compania activează pe piaţa românească de peste 30 de ani şi a investit direct 320 de milioane de dolari în ultimul deceniu. Produsele sunt comercializate în peste 200 de ţări şi teritorii, iar în 2024 compania a generat venituri de aproape 92 miliarde de dolari. Portofoliul său include branduri renumite precum Lay’s, Doritos, Cheetos, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker şi SodaStream.

Prin iniţiativa Centrului de Training, PepsiCo îşi consolidează angajamentul faţă de dezvoltarea profesională a angajaţilor săi şi a viitoarelor generaţii de specialişti, contribuind activ la progresul industriei de băuturi răcoritoare în România.