Doi companii puternice, respectiv PepsiCo şi Starbucks au decis să se alăture campaniei de protest faţă de răspândirea urii. Astfel, cei doi giganți au luat o măsură radicală și au hotărât să suspende temporar publicitatea pe Facebook şi alte reţele de socializare.
PepsiCo a luat o decizie radicală și nu se va mai promova pe Facebook. Potrivit Fox Business News, măsura suspendării temporare a publicității va avea loc în lunile iulie şi august. Măsura este privită ca „un boicot global” faţă de publicitatea pe Facebook.
Nici Starbucks nu a stat deoparte și a anunțat că va suspenda temporar promovarea „pe platformele de socializare”. În plus, se așteaptă să aibă loc niște discuţii interne şi cu pertenerii media şi organizaţiile de protecţie a drepturilor civile pentru oprirea răspândirii urii. Compania va continau să facă postări pe reţelele de socializare, dar fără să plătească pentru promovare, potrivit CNBC.
Starbucks a precizat că nu se alătură campaniei de boicot #StopHateForProfit, care a fost lansată la începutul lacestei luni de mai multe organizaţii.
„Credem în unirea comunităţilor, atât în persoană cât şi online şi suntem împotriva discursului care răspândeşte ură. Credem că se poate face mai mult pentru a crea comunităţi online mai primitoare şi mai incluzive şi că atât liderii de afaceri cât şi creatrii de politici trebuie să colaboreze pentru a face o schimbare reală”, a punctat Starbucks.
De altfel, Coca Cola a spus că va suspenda promovarea pe reţelele de socializare la nivel global, în timp ce Unilever va opri publicitatea pe Facebook, Pinstagram şşi Twitter în Statele Unite până la 31 decembrie.
Organizatorii campaniei de boicotare a publicităţii pe Facebook, care a atras rapid un sprijin tot mai mare din partea unor companii majore, se pregătesc să extindă lupta la nivel global pentru a spori presiunea asupra companiei de media socială, scopul fiind eliminarea propagării urii, transmite Reuters. Campania “Stop Hate for Profit” (opriţi ura pentru profit) va începe să ceară companiilor majore din Europa să se alăture boicotului, a afirmat directorul general al Common Sense Media, Jim Steyer, într-un interviu acordat Reuters sâmbătă.