Asocierea formată din Saffron Brand Consultants, Brandient Consult şi Acacia Avenue, care a participat la licitaţia pentru realizarea brandului turistic al României a decis să nu mai conteste rezultatele licitaţiei organizate de Ministerul Turismului prin care era ales realizatorul brandului de ţară.
Reprezentanţii asocierii susţin că preţul cu care s-a câştigat licitaţia este nejustificat de mic în raport cu complexitatea şi competenţele necesare. De asemenea, aceştia motivează decizia de a renunţa la contestaţie prin faptul că „ atata timp cat acest lucru nu este un impediment pentru autoritatea contractanta, nici o contestatie nu poate schimba situatia”, se arată într-un comunicat de presă al asocierii.
Preţul cel mai mic, un criteriu greşit
Aceştia mai arată că este greşită premiza criteriului „preţul cel mai mic”, pentru că s-a ajuns ca în faza finală să ajungă firme care nu sunt specializate în branding, contrar documentaţiei, caietului de sarcini şi PR-ului susţinut de Ministerul Turismului şi de consultantul IAA România. Astfel, se arată în comunicat că economia de buget nu poate fi decât iluzorie.
La începutul acestei luni, Ministerul Turismului a anunţat că asocierea THR – Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA – Taylor Nelson Sofres SA a câştigat licitaţia organizată pentru a desemna realizatorul brandului turistic al României, criteriul principal fiind cel mai mic preţ.
Pentru brandul turistic, Ministerul va plăti 894.970 de euro, bani proveniţi de la Uniunea Europeană care au fost alocaţi României pentru promovarea potenţialului turistic.
SURSA: Brandient, Ministerul Turismului
Citeşte şi: S-a anunţat câştigătorul licitaţiei pentru brandul de ţară