Această descoperire sugerează faptul că anual fiecare angajat din România pierde peste o săptămână de lucru din cauza problemelor cauzate de sistemele şi echipamentele IT. Acest lucru este echivalent cu un cost cu productivitatea de 19 miliarde de euro. Din această sumă, peste jumătate este atribuită imprimantelor, mai exact 9,7 miliarde de euro.
Dar, în timp ce feedback-ul de la cei 100 de angajați chestionaţi în cadrul studiului sugerează că aceștia pierd în medie, 10 minute zilnic, rolul imprimantelor continuă să fie esenţial în eficienţa şi productivitatea din birouri, cei chestionaţi susţinând că productivitatea ar scădea în medie cu 28% dacă imprimantele ar fi eliminate.
„Atunci când analizăm economiile de costuri şi beneficiile ecologice dovedite ale tehnologiei cu jet de cerneală, nu este de mirare că aceasta devine o ameninţare serioasă pentru supremaţia tehnologiei cu laser”, declară Simona Decuseară, Sales & Marketing Manager Epson pentru România și Bulgaria.
„Din păcate, numeroase companii încă pierd aceste oportunităţi, cel mai probabil din cauza flotelor de imprimante vechi sau a lipsei de cunoștințe privind tehnologia cu jet de cerneală. Cercetarea noastră scoate în evidenţă faptul că doar jumătate dintre companii implementează noi sisteme IT, ceea ce sugerează că restul de 50% încă nu apreciază în întregime impactul pe care tehnologiile potrivite îl poate avea asupra performanţelor sau profitului. De exemplu, imprimantele noastre cu sistem de pungi de cerneală (RIPS – Replaceable Ink Pack System) pot reduce problemele cu întreţinerea cu până la 100% în comparaţie cu imprimantele laser .”
Pe lângă problemele cu întreţinerea şi întreruperile, se pierde timp suplimentar din cauza modului în care sunt distribuite imprimantele, angajaţii deplasându-se în medie 5,4 metri până la cel mai apropiat echipament, ceea ce sugerează că numeroase companii încă folosesc un model tradiţional de imprimare centralizată. Această distanţă este mare, dacă ne gândim că cei chestionaţi imprimă în medie 38 de documente zilnic. Aceasta este o problemă care ar putea fi rezolvată cu uşurinţă prin intermediul unui model de imprimare destinat unor grupuri mici de lucru.
Potrivit studiului realizat la comanda Epson Europe, cei 2.380 de angajați ai birourilor din EMEA imprimă în medie 14 de documente pe zi şi merg pe jos în medie 263 metri zilnic pentru a lua din imprimante documentele pe care le printează. În total, angajații parcurg anual o distanţă de 58 kilometri, echivalent cu participarea la 1,3 maratoane.
Pentru a creşte productivitatea şi eficienţa angajaţilor, companiile aleg flotele de imprimante strategic poziționate, cu unități multiple care sunt mai aproape de utilizatorul final sau de grupurile de angajați din birouri.
„Modelul de imprimare centralizată nu este ideal pentru toate companiile şi are limitări clare”, continuă Simona Decuseară, Sales and Marketing Manager Epson România şi Bulgaria. „Locurile de muncă moderne şi grupurile de lucru mai mici sunt mai potrivite pentru flexibilitatea oferită de modelele de imprimare localizată, eliminând frustrările şi consumul de timp generat de necesitatea de a părăsi spaţiul de lucru pentru a prelua printurile. Toţi aceşti factori afectează motivaţia şi productivitatea angajaţilor şi, în cele din urmă, eficienţa -ceea ce înseamnă că micile schimbări asupra tipurilor de imprimante şi structurii flotei pot oferi o schimbare majoră a profitului.”
De fapt, Epson a dezvoltat imprimantele RIPS pentru a ajuta companiile să profite de beneficiile oferite de o flotă de imprimante localizate, dar cu costurile previzibile ale unui model centralizat. Pe lângă economiile şi beneficiile ecologice oferite de tehnologia business cu jet de cerneală, acest lucru reduce costurile de imprimare cu 50%, în comparaţie cu cea cu echipamente laser şi, de asemenea, poate reduce consumul de energie şi pierderile cu până la 96%, respectiv 94% . Şi, atunci când accesul la imprimante se face prin intermediul unui serviciu de imprimare gestionat, companiile pot beneficia de un control mai bun asupra volumelor şi costurilor de imprimare.
În România, studiul a fost realizat pe un eșantion de 100 de respondenți, cu vârste cuprinse între 18 și 60 de ani. Cel mai mulți dintre respondenți sunt angajați în sectorul privat, în companii din București și au poziții de middle-management.