Performerii audienţelor TV

În luna martie, posturile Kanal D şi Acasă TV au avut cea mai mare creştere comparativ cu 2007. Meciurile din Liga 1 şi reality show-ul „Noră pentru mama“ au crescut audienţa postului Kanal D, propulsându-l pe poziţia a patra în topul preferinţelor publicului comercial. În primele trei luni ale acestui an, clasamentul posturilor de televiziune din punctul de vedere al audienţei a suferit schimbări comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Motivul este cr

În luna martie, posturile Kanal D şi Acasă TV au avut cea mai mare creştere comparativ cu 2007. Meciurile din Liga 1 şi reality show-ul „Noră pentru mama“ au crescut audienţa postului Kanal D, propulsându-l pe poziţia a patra în topul preferinţelor publicului comercial.

În primele trei luni ale acestui an, clasamentul posturilor de televiziune din punctul de vedere al audienţei a suferit schimbări comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Motivul este creşterea uşoară a consumului general de TV, conform companiei GFK, faţă de datele din 2007 raportate de compania TNS-AGB, vechiul furnizor de audienţă TV.

Astfel, posturile Pro TV, TVR1 şi Prima TV au pierdut teren în faţa competitorilor. Dacă Pro TV îşi menţine în continuare poziţia de lider în topul audienţelor, TVR1 pierde poziţia a patra, ocupată în martie 2007, coborând două trepte, până pe locul şase, în perioada 1-26 martie 2008. „Cel care câştigă în primul rând este Kanal D, care a urcat de la o cotă de piaţă de 2%, în martie 2007, la 5,7%, în intervalul 1-26 martie 2007, precum şi postul Acasă TV, care urcă de la o cotă de piaţă de 7,3%, în martie 2007, la 10%, în intervalul 1-26 martie 2008, pe targetul comercial (n.r. 18-49 de ani), pe toată durata zilei“, explică Iosif Kalauz, trade marketing manager la Kanal D. Postul de televiziune Kanal D este o asociere între grupul Dogan, cel mai important trust media din Turcia, şi grupul elveţian Ringier AG, care deţine 25% din acţiuni. Lansat în 18 februarie 2007, Kanal D a urcat, în perioada 1-26 martie 2008, şapte poziţii în clasamentul posturilor TV, comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut, depăşind, pe targetul comercial, televiziuni precum Prima TV, TVR1 sau Realitatea TV.

 „Creşterea vertiginoasă a Kanal D nu a fost asigurată de formate diferite faţă de ceea ce au făcut alte posturi, singura diferenţă este că noi am ştiut să le poziţionăm diferit şi să beneficiem acolo unde s-a putut“, consideră reprezentanţii Kanal D.

Meciurile Stelei aduc puncte de rating

Potrivit datelor furnizate de acest post, programele cu cea mai mare audienţă au fost partidele de fotbal din campionatul intern. Astfel, cei mai mulţi telespectatori (720.000 de persoane, din mediul urban, cu vârste cuprinse între 18 şi 49 de ani) i-a strâns partida Steaua-CFR Cluj, difuzată în 2 martie 2008, precum şi Rapid-Steaua, la care s-au uitat 632.000 de persoane.

În eventualitatea pierderii drepturilor pentru Liga 1 (n.r. câştigăto-rul licitaţiei nu a fost anunţat până la închiderea ediţiei) există alternativa câştigării licitaţiei pentru partidele din Liga Campionilor, începând din 2009, pentru următorii trei ani. „Astfel, în condiţiile în care vom avea două echipe româneşti în grupe, şi această competiţie devine interesantă pentru public“, spun reprezentanţii postului. Pe lângă fotbal, în bătălia pentru audienţă, Kanal D mizează, în următoarele luni, pe serialul dedicat lui Adrian Mutu, continuarea seriei „Noră pentru mama“, dar şi pe latura informativă a postului, lărgind segmentul de ştiri la trei buletine pe zi.

Nora cu lipici

Reality show-ul prezentat de Gabriela Cristea (foto) a ridicat audienţa postului Kanal D, indiferent de tronsonul orar în care era programată emisiunea. În primele trei luni din 2008, „Noră pentru mama“ este lider de audienţă dimineaţa, în intervalul orar 10-12, pentru publicul din mediul urban, cu vârste cuprinse între 18 şi 49 de ani.

Capital – Editia nr.13, data 2 aprilie 2008