Daniel Băluță avertizează cu privire la situația Planşeului Unirii şi a pasajului rutier de acolo
Pasajul Unirii, una dintre cele mai aglomerate zone din București, este traversat zilnic de peste 100.000 de mașini, punând în pericol siguranța oamenilor. Daniel Băluță, primarul Sectorului 4, avertizează că structura care acoperă Piața Unirii necesită reparații urgente și subliniază că singurul lucru care mai lipsește este avizul Primăriei Capitalei pentru a începe lucrările.
„Nu ne putem permite sub nicio formă niciunul dintre noi o tragedie aici. Aici nu este o problemă legată de confortul circulației, nu este o dispută, este o problemă de siguranță, o problemă de viață și de moarte. O problemă pe care oricare dintre noi poate să o aibă în momentul în care pleacă spre serviciu sau pleacă la doctor și nu mai ajunge acasă, pentru că această structură stă să se prăbușească.
Este o realitate. Acest proces a fost deja amorsat. Nu am constatat eu lucrul acesta sau colegii mei de la sectorul 4. Este o constatare pe care specialiștii au făcut-o. (…)
Imediat ce vom avea semnătura primarului Capitalei, lucrarea va începe (…), avem toate avizele necesare (…), avem aviz de la Metrorex, Ministerul Transporturilor, avizele care ne lipsesc în momentul acesta sunt de la Direcţia de Mediu din Primăria Capitalei, Comisia de Circulaţie din Primăria Capitalei, respectiv ALPAB”, a declarat acesta.
Nicușor Dan spune că nu a primit documentația completă din partea PS 4
Pe de altă parte, Nicușor Dan afirmă că Primăria Capitalei va emite avizul necesar pentru lucrările din Piața Unirii doar după ce va primi toată documentația completă din partea Primăriei Sectorului 4. Acesta a declarat că a primit o cerere de autorizare de la Primăria Sectorului 4, însă aceasta vizează doar zona situată sub parc și nu pasajul rutier.
„Este o inadvertenţă în documentaţia pe care dumnealor au depus-o. Precizez că cererea de autorizare se referă din nou la bucata de sub parc, nu şi la pasajul rutier. Pentru că dumnealor cer să emitem o autorizaţie în regim de urgenţă şi legea spune că autorizaţiile în regim de urgenţă se emit doar dacă expertul spune că e pericol public.
Noi anticipăm, fără să avem vreo expertiză, anticipăm că degradarea din pasaj nu este la nivelul degradării din parc. Noi anticipăm că nu va fi nevoie de blocarea traficului prin pasaj care este cel mai uzitat”, a spus edilul Capitalei.
Nicușor Dan a subliniat, de asemenea, că Pasajul Lujerului și Pasajul Obor se află într-o stare de degradare mai avansată decât planșeul din Piața Unirii.
Primarul general al Capitalei a explicat că, în normativul de rezistență pentru poduri și pasaje, există cinci categorii, cu categoria 1 fiind cea mai bună și categoria 5 cea mai rea. Categoria 4 este considerată nesatisfăcătoare, iar categoria 5 reprezintă o stare și mai gravă. El a menționat că planșeul din Piața Unirii se află în categoria a patra, însă cu un punctaj mai apropiat de categoria a treia decât de a cincea.
În plus, a precizat că Pasajul Lujerului, Pasajul Obor și podul de pe București-Ploiești, care se încadrează în categoria a cincea, sunt într-o stare mai avansată de degradare decât planșeul din Piața Unirii.