De ce ar vrea J&J, una dintre cele mai profitabile multinaționale din lume, cu o valoare de piață estimată la peste 400 de miliarde de dolari, să pledeze pentru faliment în numele uneia dintre proprietățile sale, întreabă DailyBeast.

Răspunsul pare să fie unul singur: J&J are zeci de mii de procese din partea consumatorilor care susțin că produsele pe bază de talc i-au îmbolnăvit de cancer din cauza contaminării cu azbest. Iar prin acest artificiu, J&J speră să nu mai plătească despăgubiri în valoare de zeci de miliarde de dolari.

Stratagemă corporatistă pentru a limita plata despăgubirilor

Un renumit profesor american, cunoscător al legislației falimentului, a explicat că J&J folosește o stratagemă corporatistă testată, cunoscută sub numele de „Texas Two-Step”. Legea permite companiilor să-și separe o parte din afaceri și să anunțe crearea unei entități separate, să transfere obligațiile aflate în litigiu cu care se confruntă compania-mamă către noua sucursală și apoi să depună declarația de faliment pentru a pune frână litigiilor și a limita plățile compensatorii către reclamanți.

Vânzările Johnson & Johnson au scăzut cu 60%

Vânzările de pudră de talc au scăzut cu 60% în ultimii ani, după ce companiei i s-au cerut daune de mai miliarde de dolari. Kathleen Widmer, responsabila diviziei de sănătate a consumatorilor din cadrul Johnson & Johnson, a declarat că publicitatea avocaților, în căutare de clienți care să dea în judecată firma, a produs confuzie pe piață și a dus la scăderea vânzărilor.

Zeci de mii de procese

J&J se confruntă cu aproape 19.400 de procese legate de acuzațiile conform cărora pudra de talc poate provoca cancer. În 2019, compania a fost citată de autoritățile americane care au anunțat că investighează aceste acuzații.

Numai cheltuielile de judecată cu 22 de femei care au depus plângere în 2018 s-au ridicat la suma aproape 4,69 miliarde de dolari.

Cu toate acestea, unii experți susțin că acuzațiile aduse talcului J&J, cum că ar fi cauzat cancer ovarian unor femei din America, ar fi neîntemeiate. La rândul său, compania a susținut că „mii de teste efectuate de J&J, autorități de reglementare, laboratoare independente de top și instituții academice au demonstrat în mod repetat că talcul nostru nu conține azbest”.