Un nou val de fraude cibernetice vizează clienții companiei Digi România
Compania Digi România trage un semnal de alarmă pentru toți utilizatorii să fie extrem de vigilenți și să nu cadă pradă unor noi fraude cibernetice. Prin educație și precauție, utilizatorii pot evita capcanele întinse de infractorii cibernetici și își pot proteja datele și conturile bancare.
Asta pentru că un nou val de fraude cibernetice vizează companiile mari, inclusiv Digi România. Infractorii cibernetici folosesc numele companiei pentru a fura bani și date personale de la clienți, atrăgând astfel atenția asupra necesității de a fi extrem de vigilenți.
Infractorii trimit mesaje alarmiste în numele companiei, cum ar fi „Din păcate, plata facturii dumneavoastră a fost anulată”. Utilizatorii sunt îndemnați să retrimită banii accesând un buton, moment în care hackerii reușesc să fure datele personale sau bancare ale clienților.
Un prim indiciu că mesajul nu provine de la Digi este numele site-ului, care poate conține litere în plus sau alte elemente ce nu au legătură cu compania.
Aveți grijă la e-mail-urile pe care le primiți
Specialiștii în securitate cibernetică transmit că informațiile cardului trebuie folosite doar în procesul de plată, nu și pentru transferuri de fonduri (încasări). În aceste cazuri, sunt suficiente doar contul IBAN al beneficiarului și numele acestuia.
„De regulă, se transmit prin e-mail, dar există și alte tipuri de canale. De exemplu, situația furnizorilor de servicii, unde există o perioada fixă de facturare, de emitere a facturilor, de transmitere a acestora și, respectiv, de încasare, unde atacatorii încearcă să determine victima, sub pretextul unei plăți eșuate și rambursării unei sume de bani, să ofere datele bancare, astfel încât să evite o situație de blocare a serviciilor și efectuare a plății”, explică Mihai Ion Aurelian, analist de securitate cibernetică, potrivit Digi24.
Victimele acestor atacuri sunt sfătuite să contacteze imediat compania în numele căreia au fost trimise link-urile periculoase, precum și autoritățile, pentru a ajuta la prinderea hackerilor. Este esențial ca utilizatorii să nu ofere date bancare sau personale și să verifice cu atenție autenticitatea mesajelor primite.