Negocierile dintre cele două părţi continuă pentru un acord definitiv. Le Figaro susţine că în prima fază Renault vrea să producă 25.000 de unităţi pe an, urmând ca ulterior producţia să fie majorată în funcţie de dezvoltarea reţelei de furnizori. În schimb, guvernul algerian mizează pe o capacitate de 75.000 de unităţi pe an, care ar putea fi majorată la 150.000 de unităţi pe an.
Publicaţia menţionată adaugă că implantarea Renault în Algeria va începe prin modelul cel mai vândut pe această piaţă, Symbol, care va fi destinat numai pieţei algeriene. Este vorba de o diferenţă majoră faţă de uzina de la Tanger (Maroc), unde 85% din maşinile produse sunt destinate a fi exportate în Europa.
Renault este interesat de producţia în Algeria, o piaţă în creştere pe care grupul francez este lider cu un sfert din vânzări. În 2011 Renault a vândut 75.000 de autovehicule în Algeria, dintre care 28.000 au fost modelul Symbol, în creştere cu 18%. Pe ansamblu, piaţa auto algeriană a înregistrat o creştere de aproape 32% până la 297.000 de vehicule.
Cu toate acestea, înainte de semnarea unui acord definitiv, Renault şi autorităţile algeriene trebuie să ajungă la un punct comun de vedere cu privire la volumul producţiei şi locul unde ar urma să fie construită viitoarea uzină. Algeria ar dori ca uzina să fie construită la Jijel, un oraş portuar situat la 350 kilometri est de Alger, în tip ce Renault ar perfera o suburbie din Alger, Rouiba, în ideea ca maşinile să fie produse în apropiere de zona unde sunt cumpărate.
În România, Renault are 17.500 de angajaţi, iar masa salarială este de 300 milioane euro pe an. Principalele entităţi ale Grupului Renault în România sunt Uzinele Dacia de la Mioveni, centrul de inginerie Renault Technologie Roumanie, direcţia comercială Renault Commercial Roumanie şi Matriţe Dacia.
Sursa: Agerpres