Noua fraudă prin SMS
Utilizatorii de smartphone-uri cu sistem de operare Android trebuie să aibă mare grijă la mesajele pe care le primesc.
Hackerii au găsit o nouă modalitate prin care îi păcălesc pe oameni, reușind astfel să le fure datele bancare.
Avertismentul a fost lansat de către experții de la Fox IT. Concret, ei au descoperit că infractori cibernetici trimit un mesaj pe telefoanele care au sistem de operare Android. În acest mesaj se arată că utilizatorul trebuie să autorizeze plata unei sume mari.
Victima este apoi sfătuită să sune la un număr de telefon. Infractorii cibernetici spun că acesta este al băncii. Ei mai precizează în mesaj că utilizator va confirma sau refuza tranzacția în apel.
De asemenea, în urma apelului, utilizatorii vor primi un alt mesaj în care li se va spune să descarce o versiune a unei aplicații anti-virus. În acest mod, infractorii doresc să dea impresia că, în acest fel, utilizatorii vor fi protejați.
Pe lângă mesajul propriu zis, există și un link de unde utilizatorii pot descărca așa numita aplicație. Odată apăsat acest link, va începe descărcarea unei aplicații care, din nefericire, nu este cea anti-virus.
Infractorii cibernetici vor avea acces la datele victimelor
După ce este descărcată pe telefoanele Android, utilizatorii se confruntă cu malware-ul Vultur. Acesta nu numai că poate fura date bancare de pe dispozitiv, ci și poate sparge parolele.
De asemenea, este capabil să spioneze ecranele în timpul conectării și să obțină acces la diverse date personale.
Prin urmare, utilizatorii de telefoane Android ar trebui să fie precauți în ceea ce privește orice mesaje care îi îndeamnă să contacteze banca.
Dacă nu ești sigur cu privire la autenticitatea mesajului primit, cel mai bine este să suni direct la bancă pentru a clarifica. Prin a suna la bancă se înțelege direct la unitatea bancară de la care ai cardul, nu la numărul menționat în mesajul respectiv.
Multe bănci au atras atras atenția cu privire la fraudele din mediul online, dar și cele prin intermediul SMS-urilor. Așadar, în cazul oricărei neclarități, pe site-urile fiecărei bănci din România sunt oferite sfaturi cu privire la astfel de situații.
Cel mai bine este să nu băgați în seamă mesajele sau e-mail-urile care provin de la numere sau de la persoane necunoscute.