82% dintre români se spală și se dezinfectează mai des pe mâini, iar 75% evită spațiile publice, ieșind afară doar pentru drumurile de strictă necesitate. 46% dintre persoane își iau măsuri de precauție suplimentară, alegând să poarte mască și mănuși atunci când ies afară, arată datele unui studiu.
În ceea ce privește obiceiurile de cumpărare ale românilor, aproape jumătate aleg să reducă cheltuielile la minim (49%) în această perioadă, gândindu-se de două ori înainte de a face o cheltuială (42%). Adulții între 45-54 ani sunt cei mai preocupați de bugetul pentru cheltuielile zilnice.
De asemenea, aproximativ 1 din 4 persoane și-au asigurat provizii de mâncare și alte produse de bază pentru această perioadă. 30% dintre români se îndreaptă către cumpărăturile online zilele acestea, mai mult decât o făceau înainte de epidemia de Coronavirus.
56% din români rămân vulnerabili
Din păcate, pentru mai mult de jumătate (56%) dintre românii care au un loc de muncă, lucrul de acasă nu este posibil, din cauza specificului muncii pe care o realizează, făcând ca peste jumătate din populația activă să rămână vulnerabilă la virus.
34% dintre angajați și-au adaptat modul de lucru de acasă, fie parțial (22%), fie în totalitate (12%). 9% obișnuiau să lucreze de acasă și înainte.
Totodată, epidemia de Coronavirus are și un impact pozitiv, în sensul în care mai mulți români își manifestă mai mult grija față de prieteni și familie (37%) ori petrec mai mult timp cu copiii (25%).
Starea de spirit a românilor în aceste zile
Potrivit analizelor MKOR Consulting, românii trăiesc o stare de conștientizare a importanței prezentului, care ocupă în aceste momente primul loc în lista priorităților tuturor, timpul petrecut cu familia și cei apropiați, iar sănătatea și bunăstarea acestora reprezintă cele mai de preț lucruri.
De asemenea, româncele tind să pună mai mult accentul pe importanța relațiilor interumane și valorile pe care să le cultivăm în această perioadă grea, și fac apel la solidaritate și credință.
În schimb, bărbații enunță o perspectivă politico-economică negativă, concentrându-se pe certitudinea unui viitor întunecat, cu multe lacune. Tot ei sunt mai degrabă adepții teoriilor conspirative legat de declanșarea epidemiei și criza economică pe care o preconizează.
MKOR Consulting este o agenție de cercetare de piață inovativă, care combină experiența practică în afaceri, know-how-ul la nivel MBA și expertiza de top pentru a oferi o înțelegere aprofundată a mediului de business. În activitatea sa, MKOR Consulting acoperă toate tipurile de cercetare și oferă o flexibilitate crescută clienților săi, cu scopul înțelegerii și livrării celor mai detaliate perspective asupra pieței.