Cifra de afaceri a IMM-urilor din România a scăzut cu aproape 14% în august faţă de luna precedentă, arată rezultatele Barometrului SmartBill, unul dintre cei mai importanţi jucători din piaţa softurilor financiar-contabile, după cum transmite Agerpres.
IMM-urile din România încheie sezonul de vară cu prima lună de scădere de după relansarea economiei, la mijlocul lunii mai, se arată în studiu. Astfel, comparativ cu luna iulie, evoluţia cifrei de afaceri a fost una negativă, de -13,85%, iar cea anuală şi-a menţinut trendul, înregistrând -3,76%.
Potrivit platformei, ce monitorizează peste 20.000 de întreprinderi mici şi mijlocii din toată ţara, luna august este a treia din 2020 cu cifre negative, alături de ianuarie şi aprilie. Valorile sunt, însă, foarte apropiate de cele înregcifristrate în august 2019, când scăderea a fost de 12 procente.
„Ultima lună de vară este una marcată de un consum mai redus pentru majoritatea industriilor, fiind recunoscută mai mult ca o perioadă de concedii. Totuşi, situaţia generată de pandemie şi-a lăsat amprenta asupra sectorului HoReCa, ce înregistrează o diferenţă de -32% faţă de august 2019. În schimb, vremea bună a permis unui număr tot mai ridicat de evenimente culturale să se desfăşoare în spaţii deschise, astfel că a contribuit la evoluţia industriei de spectacole şi activităţilor cultural-recreative, de +41% faţă de iulie 2020″, spune Radu Hasan, Co-Fondator & CEO SmartBill.
Agricultura și pescuitul, cele mai mari scăderi
De altfel, singurul sector ce a mai înregistrat cifre pozitive în luna august este cel al activităţilor de servicii administrative şi de suport – +2%. Cele mai mari scăderi au fost identificate de către Barometru în cazul agriculturii şi pescuitului (-46%), sănătăţii şi asistenţei sociale (-21%) şi transportului (-19%).
La nivel regional, cele mai importante scăderi au fost înregistrate în Sud-Vest, de peste -30%, în timp ce tot restul României s-a menţinut între -10% şi -20%.
Deşi poate fi considerat negativ pentru luna august, Barometrul arată, în acelaşi timp, că potenţialul IMM-urilor din România este unul uriaş, indiferent de provocările pe care le întâmpină antreprenorii.
„Majoritatea dintre noi şi-au imaginat cum ar fi să aibă un business al lor. Alţii au avut chiar o idee sau mai multe. Câţiva au făcut poate şi ceva paşi în această direcţie, dar cert este că la fel de mulţi au renunţat înainte să înceapă cu adevărat, s-au descurajat şi au lăsat ideea să rămână idee. Cu toate acestea, primii paşi în antreprenoriat nu sunt chiar atât de greu de realizat. Ce contează cel mai mult este să începi de undeva şi, mai ales, să afli tot ce poţi afla despre ce înseamnă să ai o afacere: care sunt etapele pe care va trebui să le parcurgi, la ce să fii atent, cum să eviţi greşelile de la început de drum”, spune Mircea Căpăţînă – Co-Founder & Marketing Director SmartBill.
Astfel, în perioada 28 septembrie – 12 octombrie se vor desfăşura 7 evenimente-dialog, fiecare având invitat un specialist într-un domeniu esenţial de înţeles pentru fiecare afacere: contabil, administrativ, financiar, management, marketing sau resurse umane.
Dezvoltat în 2007, de antreprenorii Radu Hasan, Ioana Hasan şi Mircea Căpăţînă, SmartBill este în prezent cel mai utilizat şi cel mai apreciat program de gestiune şi facturare de pe piaţa din România, cu peste 65.000 de clienţi. SmartBill se adreseaza unei plaje mari de afaceri, de la PFA-uri, companii mici si mijlocii, şi până la multinaţionale, din toate domeniile de business. Prin intermediul SmartBill se emit lunar peste 2.000.000 de facturi şi se facturează peste 8 miliarde de euro anual.