Perla lenjeriei de lux

Nu austeritatea, ci îndrăzneala poate suci gâtul crizei! Cu lux, pasiune și creativitate, cunoscutul brand italian de lenjerie intimă La Perla vrea să-i seducă pe toți clienții unei piețe pretențioase.

Povestea începe cu o mărturisire: „Am adus brandul în ţară dintr-o pură pasiune“, spune Camelia Tomoiagă, managerul La Perla România. A auzit de el „când eram studentă, şi, bineînţeles, posibilităţile financiare erau limitate. Nu-mi permiteam să fac achiziții mari (…) pe-atunci visam şi speram“, continuă ea. Zicala „ai grijă ce-ți dorești“ pare să i se fi aplicat de minune, din moment ce, în timp, posibilităţile materiale au crescut, iar pasiunea pentru faimoasa lenjerie de lux s-a transformat într-o afacere în toată puterea cuvântului. Mai exact, la sfârșitul lui februarie 2012, a deschis în regim de franciză, pe Calea Victoriei din Bucureşti – unde s-au adunat, de altfel, majoritatea mărcilor de lux care au intrat pe piață -, primul și, deocamdată, și singurul magazin monobrand La Perla din țară (68 mp).
„Negocierile nu au fost ușoare. Când îţi doreşti un brand de o asemenea anvergură, de regulă, trebuie să și ai o legătură cu industria modei. Eu nu aveam. Sunt economist de profesie și, anterior, am avut afaceri în gastronomie“, povestește Tomoiagă, adăugând că pentru franciza La Perla au aplicat, în același timp, și alte companii românești. Cu ce argumente i-a convins ea pe italieni? În primul rând pasiunea pentru acest brand de lux – „Le purtam produsele din 1992“ . Un atu a fost și spațiul propus pentru magazin. „Ei au niște condiții stricte de imagine de brand, care trebuie îndeplinite“, punctează managerul. După primul an în România, bilanţul e mulţumitor: o cifră de afaceri de 280.000 de euro, într-un context economic foarte dificil. Pentru 2013, Camelia Tomoiagă ţinteşte o creştere de 8% a veniturilor. (Monobrandul La Perla are deja o bază fidelă de peste 400 de clienţi, iar valoarea medie a bonului de cumpărături este de circa 800 de euro).
„Pe partea de lenjerie intimă era nevoie de un astfel de brand pe piață. Încă ne sosesc clienţi noi în magazin, ceea ce denotă faptul că nu toată lumea a aflat că brandul există aici. Unii cunosc bine brandul, dar sunt destui şi cei pe care îi ajutăm noi, acum, să-l descopere“, admite Tomoiagă. Apropo de „filosofia brandului“, pentru a păstra o formulare care-i aparține, istoria La Perla începe în 1954, în Italia, la Bologna, când Ada Masotti – denumită „Foarfeca de Aur“ pentru abilitatea de a croi și cea mai rafinată lenjerie din oraș -, și familia ei au deschis un atelier pentru creat corsete. În alegerea numelui brandului pentru propriul atelier, Masotti s-a inspirat din cutia căptușită cu catifea roșie în care își prezenta creațiile ca pe niște adevărate bijuterii. Astfel, a ales numele celei mai feminine și armonioase bijuterii: perla. Câțiva ani mai târziu, micul atelier a devenit o prosperă companie. Astăzi, La Perla este un lider mondial pe segmentul de lenjerie și articole de plajă, cu peste 220 de magazine deschise în lume, dintre care 70 de francize, și venituri de peste 120 mil. euro.

Înapoi în România, Camelia Tomoiagă descrie clienta La Perla ca fiind „o femeie pentru care noţiunea de senzualitate atinge cote maxime. Produsul e unul de calitate superioară, care denotă foarte mult rafinament“. Așa că domnilor, dacă ați obosit să alergați la fiecare sfârșit de an după un cadou pentru parteneră, care oricum va fi nemulțumită, intrați și în magazinul La Perla. Spania, o țară plină de dorințe profunde, este scânteia care aprinde şarmul colecţiei de lenjerie intimă pentru sezonul toamnă/iarnă 2013. „Duende“, spiritul acestui pământ, întruchipează esența unui stil care știe cum să „se joace cu focul“, conservând în același timp eleganța. Cu dantelă diafană și mici arcuri de macrame ce conferă o atingere sexy și jucăușă pentru creațiile din tule transparent, lenjeria din colecția La Perla Black Label le face pe reprezentantele sexului frumos să viseze, și pe bărbați, să ofteze. Metalul aurit în formă de scoică al sutienului poate interpreta lenjeria drept o „bijuterie pentru corp“. Dovadă că vânzările se mişcă într-o singură direcţie, în sus, Camelia Tomoiagă și-a mărit pretențiile și a adus în magazin și lenjerie pentru bărbați. „Contribuția lenjeriei pentru bărbați e, acum, sub 10% din afacerile totale“, precizează managerul, dar aşteptările de la acest segment sunt din ce în ce mai mari.

Dacă e să vorbească despre piața de lenjerie intimă de lux în general, Tomoiagă spune că „această nişă are mare potenţial de creştere (…) cultura pentru lenjerie intimă a lipsit multă vreme în România. Avem avantajul că, în piața locală, La Perla nu are concurență“, explică ea. Și, până acum, este mulțumită de reacția pieței locale la oferta italienilor. Chiar dacă La Perla și-a făcut intrarea într-un an 2012 de criză. Sau poate tocmai că din cauza asta – criza de lichidităţi i-a determinat chiar şi pe cei mai extravaganţi consumatori să fie mai calculaţi cu banii și, poate cumpără mai puțin, dar evită extravaganța în favoarea câtorva articole clasice, dar de calitate ridicată.

Pe partea de lenjerie intimă era nevoie de un astfel de brand pe piață. Încă ne sosesc clienţi noi în magazin.
Camelia Tomoiagă

3.500 DE LEI
Reprezintă valoarea medie a bonului de cumpărături pe sezon. Într-o lună, cumpără lenjerie intimă de la La Perla în jur de 100 de clienți