Toți cei care au permis de conducere trebuie să știe. Începând cu luna iunie, cetățenii care și-au pierdut documentul sau cărora li s-a deteriorat pot solicita un duplicat în mediul online.
Schimbare de ultim moment pentru toți cei care au permis de conducere
Cererea poate fi transmisă direct prin intermediul serviciului disponibil pe dgpci.mai.gov.ro. Astfel, este eliminată condiția prezenței fizice la ghișeu.
Ministerul Afaceri Interne (MAI) a oferit mai multe informații cu privire la beneficiile digitalizării serviciilor.
Digitalizarea serviciilor privind permisele de conducere implică:
- utilizarea tehnologiei în scopul de a îmbunătăți eficiența;
- accesibilitatea și transparența proceselor legate de reînnoirea;
- gestionarea permiselor de conducere.
Beneficiile acestor măsuri includ:
- reducerea timpului de așteptare;
- scăderea birocrației;
- creșterea transparenței și accesibilității serviciilor;
- asigurarea securității datelor.
Pași de urmat pentru cetățeni
Pentru emiterea online a duplicatului permisului de conducere, parte a eforturilor continue de digitalizare și modernizare a serviciilor publice, cetățenii vor trebui să urmeze următorii pași:
- Să dețină cont de utilizator pe site-ul http://dgpci.mai.gov.ro
- Să transmită prin intermediul aplicației informatice mai multe documente;
- Să achite contravaloarea permisului de conducere (89 lei) prin intermediul procesatorului de plăți disponibil pe site.
Este vorba despre următoarele documente:
- Cererea solicitantului completată și semnată, bifând rubrica aferentă emiterii duplicatului permisului de conducere și completând în mod corespunzător motivul solicitării;
- Actul de identitate, în termenul de valabilitate, în copie;
Singura modalitate de creare a conturilor de utilizator implică prezentarea solicitantului, o singură dată, pentru identificare la oricare ghișeu de permise sau înmatriculări.
Folosim acest prilej pentru a sublinia faptul că, în perioada următoare, se vor face demersuri și în ceea ce privește digitalizarea serviciilor privind înmatricularea vehiculelor.
Prin urmare, digitalizarea serviciilor publice reprezintă un pas important în modernizarea administrației și simplificarea interacțiunilor cetățenilor cu instituțiile publice, iar emiterea duplicatului permisului de conducere este unul dintre aceste servicii esențiale care va beneficia de pe urma tranziției către mediul online, în anul 2024.
Potrivit comunicatului, MAI acționează pentru protejarea drepturilor și a libertăților fundamentale ale omului, apărarea proprietății publice și private, protecția civilă și gestionarea situațiilor de urgență, menținerea ordinii publice, prevenirea și combaterea faptelor antisociale, respectarea regimului juridic la frontierele de stat, gestionarea statutului juridic al străinilor și îndeplinirea altor atribuții potrivit legii.