Permis de conducere valabil doar 5 ani! Se schimbă regulile

sofer batran

SURSA FOTO: Dreamstime

Şoferii care trec de o anumită vârstă s-ar putea trezi cu mari probleme în a mai conduce. Ar putea rămâne de tot fără permis de conducere. Totul, din cauza noii legislaţii pe care o pregăteşte Uniunea Europeană. Nu toată lumea apreciază însă proiectul. În Germania, şeful de la Transporturi critică dur iniţiativa.

Şoferii care ar putea rămâne fără permis de conducere!

Se schimbă legislaţia! Şoferii care trec de această vârstă s-ar putea trezi fără permis de conducere. Controversa este mare.

Totuşi, Germania se opune planurilor Uniunii Europene. Este vorba despre posibila obligativitate a testelor privind capacitatea de a conduce din 5 în 5 ani pentru șoferii în vârstă.

Ministrul german al Transporturilor nu vrea ca UE să impună reguli atât de dure pentru şoferii care au 70 de ani sau mai mult. Volker Wissing este fermn convins că nu va exista o majoritate la nivel european pentru adoptarea acestor noi reguli stricte.

„Nu vreau teste de capacitate obligatorii pentru șoferii de peste 70 de ani și sunt încrezător că nu va exista o majoritate pentru asta în UE. (…)

individul este din ce în ce mai transformat în obiect, trebuie să treacă prin examene obligatorii. Să-și desfășoare viața de zi cu zi conform unui catalog de reglementări”, a afirmat duminică, 12 noiembrie, Volker Wissing.

Ministrul federal al Transporturilor din Germania a subliniat că societatea va deveni „mai inumană” prin astfel de reglementări.

„Am încredere în vârstnici că se ocupă de sănătatea lor fără orientări guvernamentale și control birocratic.

(Este) responsabilitatea celor din jur, copii, rude și vecini, să vorbească bătrânilor despre conducere”, a mai precizat demnitarul german, potrivit Focus.de.

Şoferii trecuţi de peste 70 de ani nu fac mai multe accidente decât ceilalţi

Criticând planurile UE, Volker Wissing a reamintit că „nu există un număr semnificativ de accidente grave” în cazul şoferilor care au împlinit deja vârsta de 70 de ani.

Mai mult, mulţi dintre ei locuiesc în zonele rurale ale Germaniei. În acest caz, maşina constituie o necesitate. Ei nu vor să conducă pe autostradă. Aceștia vor doar să poată merge la supermarket sau la medicul din oraşul vecin, explică Wissing.

În schimb, testele de capacitate pe care le-ar putea impune oficialii UE îi vor forţa pe seniori să conducă de la Berlin la Hamburg, spre exemplu.

De unde a plecat totul?

O nouă propunere de directivă europeană cu privire la transporturi prevede că șoferii cu vârsta de 70 de ani sau mai mult ar trebui să-și reînnoiască permisul de conducere la intervale de cinci ani.

Pentru a asigura siguranța circulației, acești șoferi ar trebui să fie supuși unei evaluări periodice a stării lor de sănătate. Aceasta va fi realizată fie prin intermediul unui examen medical obligatoriu, fie printr-o autoevaluare.

În conformitate cu strategia propusă de Comisia Europeană, ţările Uniunii Europene ar urma să aibă autonomie în a decide care dintre cele două metode de evaluare să fie aplicată.

Obiectivul acestei directive privind transporturile este de a contribui la reducerea numărului de decese în urma accidentelor rutiere până la zero până în anul 2050.