Pentru împătimiții jocului Angry Birds, acesta poate fi un vis devenit realitate. Imaginați-vă: un tun în locul praștiei cu care v-ați obișnuit, păsări care zboară la înălțimi de 15 – 35 de metri, încercând să distrugă porcii ascunși într-o construcție înaltă de cinci metri. Exploziile sunt zgomotoase și nu lipsește nici măcar râsul sarcastic al animalelor care au scăpat cu viață.
Așa au jucat Angry Birds câțiva spanioli, experiența urmând a fi transformată în spoturi de promoare pentru Deutsche Telekom. Cosmote, alături de mai multe țări în care grupul german este prezent, va promova de-a lungul acestei veri smartphone-uri la prețuri accesibile, cu ajutorul jocului creat de compania finlandeză Rovio. Operatorul va include în oferta sa telefoane la prețuri mai mici de 100 de euro, campania de promovare fiind creată în jurul personajelor deja celebre. Campania „Angry Birds live game” va fi difuzată și în Bulgaria, Croația, Cehia, Grecia și Ungaria.
„Avem o relație bună cu țările OTE și i-am întrebat dacă sunt interesați de această campanie. Le-a plăcut și au ales să o folosească, nu au fost obligați. Alte câteva țări nu au luat încă o decizie”, a spus Ayten Pekerman, cea care conduce departamentul de marketing internațional al Deutsche Telekom.
Așa că au fost recreate atât păsările viu-colorate, cât și porcii verzi, de data aceasta cât se poate de low-tech și la mărimi impresionante, într-un orășel din Spania, aflat la jumătate de oră de Barcelona. Cu ajutorul unui tun, 32 de păsări au fost lansate într-un decor înalt de cinci metri și lung de 20 de metri. Totul controlat de un jucător care se joacă, evident, pe un smartphone.
„Provocarea a fost să tranformăm efectiv un joc 2D, creat pentru telefoane mobile, într-o experiență 3D. S-a acordat o mare atenție detaliilor, iar feedback-ul Rovio a fost foarte bun”, a declarat Jason Romeyko, director de creație la Saatchi & Saatchi. „Una dintre păsări are circa 10 kg. Într-o zi a a zburat într-un anumit fel, în ziua următoare s-a comportat diferit”.
Ce succes poate avea o astfel de reclamă? Jason Romeyko spune că, pentru a promova filmarea, a fost creat un teaser de 45 de secunde, care a fost postat pe internet. „În primele 60 de secunde avea deja 200 de vizualizări”, spune el. Prin urmare, explică el, resursele financiare care au fost alocate acestei campanii își vor arăta rapid rezultatele, mai ales că spoturile vor fi difuzate în șase țări.
De ce smartphone-uri ieftine? Pe de-o parte, pentru că un astfel de telefon aduce venituri mai mari operatorului de telefonie mobilă, datorită traficului de date mai mare realizat de utilizator. Pe de altă parte, pentru că tot mai mulți oameni vor să aibă acces la aplicații de tipul Angry Birds, dar nu își permit să cumpere telefoane de sute de euro.
În 2009 și 2010, Deutsche Telekom a vândut mai mult de opt milioane de smartphone-uri în Europa, circa 37% din telefoanele din portpofoliul companiei de anul trecut fiind reprezentat de smartphone-uri. Conform Informa Telecoms & Media, până în anul 2015 vor fi vâdute peste 640 de milioane de smartphone-uri la nivel mondial, reprezentând peste 41% din totalul terminalelor ce vor fi vândute în acel an. De asemenea, analiștii Gartner consideră că smartphone-urile vor reprezenta jumătate din piața telefoanelor mobile în 2015. În același timp, vor crește și veniturile generate de traficul de date, European Information Technology Oservatory estimând o rată de creștere de 11% anul acesta, la șapte miliarde de euro.