Ovidiu se ocupă de gestionarea departamentului Facebook Ads din cadrul agenției de performance marketing The Pharmacy și are o experiență de peste 8 ani în acest domeniu. Este și trainer, susținând cursuri de peste 7 ani în domeniul Facebook Ads și marketing digital. După ce a gestionat mii de campanii cu bugete cumulate de peste 1,5 milioane de Euro, Ovidiu ne povestește despre viața în agenție, cum s-a adaptat la pandemie și încotro se îndreaptă serviciile de Facebook Ads, într-o lume în care toate afacerile se digitalizează.
Cum arată o zi din viața unui specialist Facebook Ads?
Fiecare zi trebuie să înceapă cu o verificare a tututor conturilor gestionate. Analizăm ce s-a întâmplat în ultimele 24 de ore și punem totul în contextul săptămânii și a lunii respective.
După această etapă, ne ocupăm de setarea de noi reclame, optimizarea celor care nu funcționează sau creșterea bugetelor pe cele care sunt performante.
Facebook Ads este un domeniu dinamic. Trebuie mereu să încerci abordări noi; ceea ce funcționează astăzi, s-ar putea să nu mai funcționeze mâine.
Care sunt etapele unei colaborări cu un client nou?
Totul pornește de la auditul campaniilor existente și propunerea unei strategii care să crească sau să optimizeze rezultatele actuale.
Dacă propunerea este acceptată, trecem la treabă efectiv:
- Setăm obiective și indicatori de urmărit cu clientul;
- Stabilim o nevoie de materiale;
- Realizăm un plan al campaniilor cu texte și vizualuri care urmează să fie validate de către client;
- Deschidem campanii noi pentru teste;
- Optimizăm, pe cât posibil, reclamele vechi, dar care au rezultate acceptabile;
- Monitorizăm și aducem îmbunătățirile necesare.
Așa începe o bună colaborare cu un client pe servicii Facebook Ads.
Ce sfaturi ai da unui client care nu a obținut rezultate din Facebook Ads?
Depinde foarte mult care a fost motivul. Până să ajungem la concluzia că Facebook Ads nu aduce rezultate unui business este cale lungă și trebuie ca proiectul să treacă prin numeroase teste.
De-a lungul timpului, au fost puține cazurile în care pur și simplu Facebook Ads nu se potrivea unui business, dar de cele mai multe ori nu s-a testat îndeajuns sau website-ul nu a fost pregătit pentru campanii.
Sfatul meu principal pentru un client aflat în această situație este că e nevoie de testare multă, de răbdare și de flexibilitate în a modifica orice variabilă care ar putea aduce plus valoare.
Cum vezi evoluția serviciilor de Facebook Ads în România în contextul în care tinerii se îndreaptă spre alte rețele sociale?
Facebook în România este încă în creștere din toate punctele de vedere. Însă, cu siguranță, în următorii ani ne vom îndrepta și spre alte rețele de socializare.
Facebook a fost și este un pionier în ceea ce privește partea de Ads, iar principiile de bază folosite aici se vor regăsi și în interfața de Ads ale rețelelor ce vor urma să se dezvolte.
Este Instagram noul Facebook în rândul audienței din România?
Da, Instagram este rețeaua cu cea mai susținută creștere în acest moment și devine din ce în ce mai interesantă și din punct de vedere comercial.
Din ce în ce mai mulți utilizatori aleg Instagram, dar încă nu putem compara rezultatele campaniilor de aici cu cele din Facebook. Există și multe diferențe în modul în care interacționează utiliatorii de la o rețea la alta, iar Instagram reprezintă o mare provocare pentru business-uri în ceea ce privește partea de promovare.
Crezi că Facebook va avea un sfârșit?
Așa cum îl știm acum și așa cum este acum ca și rețea de socializare, da. Totuși, ca și corporație, pare să aibă un viitor destul de îndelungat și prosper.
Cum v-ați adaptat în cadrul agenției în contextul pandemiei?
În contextul pandemiei, am optat pentru a lucra alternativ de la birou și mai mult de acasă, mai ales pentru că activitatea ne permite acest lucru. Pe de altă parte, am urgentat dezvoltarea unui sistem mai eficient de task management care ne pemite să lucrăm mult mai ușor și de la distanță.
Cum s-a schimbat colaborarea cu clienții după impactul pandemiei?
Nu foarte mult. Noi avem clienți în toată țara, clienți cu care nu ne-am văzut fizic niciodată, iar această perioadă cred că ne-a apropiat mai mult, am vorbit mai des și am încercat să găsim soluții împreună, mai ales la începutul pandemiei.
Cum va ieși mediul online după această experiență?
Din câte observăm până acum, se pare că online-ul va crește, se va maturiza și va deveni tot mai mult parte din viața noastră. În această perioadă tot mai mulți români au cumpărat online pentru prima oară și din ce în ce mai mulți aleg să continue acest obicei. Încă nu avem date oficiale, dar din ce observăm în proiectele pe care le gestionăm, plățile cu cardul au crescut cu 30%, un ritm destul de accelerat pentru piața din România.
Știu că v-ați îndreptat și către piețele externe cu serviciile voastre. Care sunt planurile de viitor?
Planurile noastre de viitor sunt îndreptate și către piețele externe, cu siguranță. Ne dorim să creștem numărul de proiecte active pe piața din Statele Unite și ne dorim o dublare a portofoliului de clienți pe piața locală în următorii 2 ani.
Cum diferă promovarea Facebook pentru mediul de afaceri din România față de vestul Europei?
Principiile sunt asemănătoare. Diferă tipologia audienței, bugetele necesare, dar pentru noi diferă cel mai mult așteptările clienților.
Am observat că și în România piața s-a maturizat foarte mult în ultimii ani, iar clienții au așteptări din ce în ce mai clare și mai pragmatice când vine vorba de colaborarea cu o agenție Facebook Ads. În vest, aceste lucruri se întâmplă de mai mult timp, dar și noi, românii, recuperăm cu ritm rapid.
Ce sfaturi ai da unui client care își dorește o colaborare cu o agenție de PPC marketing?
O agenție de digital nu va putea niciodată să gestioneze partea comercială internă a clientului și dacă aceste roluri sunt clar stabilite, atunci proiectul are șanse să fie unul de succes.
Așa că, din punctul meu de vedere, cel mai util sfat pentru, probabil, cea mai de succes colaborare, este să stabilim de la început faptul că rolul agenției trebuie să fie legat strict de campanii și performanța acestora, iar rolul clientului să fie de a impulsiona proiectul din punct de vedere comercial (prin produse noi, oferte variate, campanii de reduceri, promoții).
„Materialul a fost realizat cu ajutorul The Pharmacy”