- Cum arată piața de leasing operațional din România?
Perspectivele serviciilor de leasing operațional și management al flotelor sunt extrem de promițătoare în România. În continuare sunt multe companii, poate prea multe, care preferă să gestioneze intern aspectele legate de managementul flotei, iar asta înseamnă implicarea unui număr destul de mare de oameni, din diferite departamente. Acest fapt duce la crearea unei comunicări lipsite de transparență și la creșterea costurilor interne, costuri care de multe ori nu pot fi justificare sau urmărite. Prin intermediul leasing-ului operațional, le prezentăm din start clienților un mod transparent de calcul ce include toate serviciile care să le asigure mobilitatea. Iar acest mod de calcul este rezultatul economiei noastre la scară, al expertizei și al „CARE-ului” care sta la baza filozofiei companiei noastre.
- Ce-i lipsește leasingului operațional pentru a fi mai atractiv? Este loc de creștere, în România, pe acest segment?
Leasingul operațional este atractiv prin definiție, deci presupun că motivul pentru care nu este văzut așa ține de educație și de explicare a avantajelor lui pentru companie. De multe ori îi dau pe olandezi drept exemplu, pentru că știți ce renume au ei referitor la modul de cheltuire a banilor. În medie, în Olanda, mai mult de 70% dintre mașinile utilizate în scopuri de business sunt achiziționate prin leasing operațional. Așadar, dacă serviciul e atât de popular, trebuie să fie valoros.
- Ce tip de evoluție ați remarcat în afaceri, ca expertiză și experiență pe piață?
Am observat că firmele românești percep toți furnizorii de leasing operațional în același mod, în ceea ce privește calitatea și serviciile oferite. Business Lease are abordarea „CARE”, care poate fi diferită de la companie la companie. Unele firme caută flexibilitatea, altele transparența și optimizarea costurilor, în timp ce altele vor pur și simplu să externalizeze totul. Prin urmare, doar combinația potrivită nevoilor clientului va oferi experiența „CARE”.
- De ce este necesară optimizarea TCO-ului și care sunt costurile vizibile și ascunse?
În momentul achiziționării unui vehicul, companiile se uită în principal la preț, iar în cazul leasingului operațional asta se traduce prin suma lunară de plată. Totuși, ceea ce contează cu adevărat este costul total de proprietate (TCO), iar optimizarea acestuia se bazează pe necesitatea unor costuri predictibile, pentru că poate influența întregul plan de achiziție al flotei și investițiile companiilor pe o perioadă mai scurtă sau mai lungă. Cu un TCO optimizat, în cadrul unui contract de leasing operațional clientul plătește pentru serviciile necesare, într-o formă corectă. Un lucru foarte important este faptul că clientul beneficiază de experiența și expertiza companiei de leasing operațional.
Costul total de proprietate, care presupune de fapt costul de mobilitate, este o combinație de costuri ce țin direct de mașină, dar care include atât costuri variabile, precum combustibil, anvelope, întreținere, asigurare, înlocuirea mașinii, amenzi, taxa de înregistrare, taxe de drum, servicii de asistență, cât și costuri administrative (cele de verificare și aprobare a facturilor, timpul șoferilor sau al administratorilor de flotă etc.). Acestea sunt costurile reale asociate cu flota de vehicule, pe toată durata existenței sale. Cât despre costurile „ascunse”, acestea sunt cele care nu pot fi prezise, precum comportamentul șoferilor și managementul intern.
- Ce proiecte de responsabilitate socială aveţi prin intermediul „Blue Care”?
Mobilitatea are legătură directă cu mediul. De aceea, în calitate de companie pentru care responsabilitatea merge dincolo de ideea de a pune mașini pe drum, Business Lease monitorizează continuu efectele utilizării automobilelor în viața de zi cu zi, în raport atât cu TCO-ul, cât și cu efectele asupra mediului și societății.
Blue Care este forma noastră de responsabilitate socială tradusa prin acțiuni precum reducerea costurilor de administrare a flotelor și compensarea emisiilor de CO2. Business Lease este o companie 100% neutră din punctul de vedere al noxelor, iar experții noștri analizează cu atenție oferta auto pentru client. Astfel, oferim mașini cu cel mai mic impact nociv asupra mediului.
- Care sunt rezultatele financiare obţinute în S1 2016, comparativ cu S1 2015?
În prima jumătate a acesui an, am înregistrat o creștere de 27% a contractelor de leasing operațional, comparativ cu aceeași perioadă din 2015. Iar acest lucru a fost posibil prin dezvoltarea portofoliului de servicii, creșterea numărului de clienți și abordarea IMM-urilor.
- Care sunt planurile de investiţii şi priorităţile companiei în 2017?
2017 este anul în care vom recolta roadele investițiilor realizate în 2015 și 2016. Totodată, avem în plan dezvoltarea pe alte segmente de piață și de business, oferind produse personalizate, specifice. Mai mult, anul următor vom fi prezenți și cu o nouă sucursală, în Cluj-Napoca.