Potrivit celor transmise de Ministerul Educaţiei şi Cercetării, executivul a aprobat joi Hotărârea de Guvern prin care se acordă stimulente financiare elevilor care au obţinut media 10 la examenele naţionale.
Cuantumul acordat fiecărui elev cu media generală 10 la evaluarea naţională este de 1.000 de lei, în timp ce fiecare absolvent de liceu va primi 3.000 de lei pentru performanţa de a finaliza examenul cu „10 pe linie”, conform hotărârii adoptate în şedinţa de guvern.
Câți elev au obţinut media 10
Astfel, 892 de absolvenţi de gimnaziu care au obţinut media 10 la examenul de evaluare naţională a elevilor de clasa a VIII-a şi 315 liceeni cu media generală 10 la examenul naţional de bacalaureat vor beneficia de stimulente financiare, în semn de apreciere a muncii depuse.
Potrivit MEC, dintre cei 315 candidaţi cu media generală 10 la examenul naţional de bacalaureat, opt au susţinut testul de maturitate în sistem german.
Lista nominală a beneficiarilor şi modalitatea de acordare urmează a fi aprobate prin ordin al ministrului Educaţiei şi Cercetării.
„Identificarea şi susţinerea copiilor şi tinerilor capabili de performanţe şcolare înalte reprezintă o parte integrantă a politicilor educaţionale promovate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării şi vizează aplicarea unuia din principiile care guvernează învăţământul preuniversitar şi superior, precum şi învăţarea pe tot parcursul vieţii din România – principiul calităţii. Acesta se subsumează viziunii şi strategiei din proiectul ‘România Educată”, transmis MEC.
Perle Bacalaureat 2020
Pe de altă parte, trebuie amintite și perlele din sesiunea de toamnă a Balaureatului.
Proba la limba română ce s-a desfășurat în cadrul sesiunii de toamnă a Bacalaureatului 2020 nu a trecut fără să apară în presă și perlele de rigoare.
Iar aprecierile celor care încearcă să încheie liceul despre un text la prima vedere al lui Emil Racoviță, despre natura din Antarctica, te pot lăsa pur și simplu fără grai.
Elevii au pus în oglindă familiile de pinguini cu cele ale oamenilor.
“Când se satură de stat în cuib, Pinguinii papuași se ceartă la fel ca și oamenii, cine să aibă grijă de ăia mici. Unii îi adună pe toți și îi dau la guvernantă ca să scape de ei.”
Și asemănările nu se încheie aici:
“Asemănările dintre oameni și pinguini sunt puține, dar totuși multe. Au piele, dar și o blană mică.”
Cât despre pinguini:
”Pinguinii și-au făcut vâsle în loc de aripi, pentru că aveau nevoie mai degrabă să înoate decât să zboare printre copaci.”
În plus, ”pinguinii dau puii la guvernantă, ca să scape de ei”!
Iar în expediţie, ”exploratorul s-a uitat după banane şi foci”.
”Pinguinii fac două oo, şi stau pe ele până sunt gata pui.”
“Ca și oamenii, pinguini fac mâncare la copi. Se ceartă cu vecinii, dar apoi se împacă și pun pui la comun.”
Un alt elev a citit în loc de balene… banane.
“Autorul s-a uitat după banane și foci. Nu a văzut banane, doar cetacei de 15 metri lungime. Acestea sunt pești uriași, care scuipă apă arteziană.”
“Racoviţa n-a putut trage barca pentru că erau câmpuri de cereale cu gheață.”
Iată ce perle au cules membrii comisiei din comentariile nuvelei ”Moara cu noroc”.
”Autorul pune în paranteză ce n-a încăput în text sau dacă nu înțelegi.”
“Ghiță era cârciumar, iar Ana era foarte activă social, mai ales cu Lică.”
“Personajul Lică era șeful porcilor, dar făcea bani pe lângă și din cămătărie.”
Nevoie de coordonare
“Ana s-a combinat cu Lică și deși s-a rugat mult să o ia cu el, el s-a dus în pădure și a intrat într-un pom.”