Numărul persoanelor care vor fi disponibilizate din sectorul feroviar de stat totalizează 10.342 de salariaţi, provenind de la 13 companii, societatea cu numărul cel mai mare de concedieri propus, de 6.700, fiind CFR Marfă, conform Ministerului Transporturilor. Lista companiilor care vor fi restructurate, alături de numărul de personal propus pentru disponibiliare, este inclusă într-un proiect de hotărâre de Guvern, elaborat de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI).&nbs
Numărul persoanelor care vor fi disponibilizate din sectorul feroviar de stat totalizează 10.342 de salariaţi, provenind de la 13 companii, societatea cu numărul cel mai mare de concedieri propus, de 6.700, fiind CFR Marfă, conform Ministerului Transporturilor. Lista companiilor care vor fi restructurate, alături de numărul de personal propus pentru disponibiliare, este inclusă într-un proiect de hotărâre de Guvern, elaborat de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI). Companiile vor beneficia de măsuri pentru diminuarea consecinţelor restructurării şi reorganizării.
Cei mai mulţi salariaţi vor fi disponibilizaţi de la CFR Marfă (6.700), următoarele două companii în funcţie de numărul concedierilor fiind CFR Călători (1.032) şi SC Întreţinere şi Reparaţii Vagoane „CFR IRV” (800).
La polul opus, compania cu numărul cel mai mic de salariaţi care ar urma să fie disponibilizaţi este SC „Sere şi Pepiniere” (15).
Restul companiilor de pe listă sunt CFR SA, cu 600 de angajaţi propuşi să fie concediaţi, SC „Electrificare CFR” (236), SC „Întreţinere mecanizată a Căii Ferate” (23), SC „Tipografia Filaret” (44), SC „Informatică Feroviară” (38), SC Reparaţii Locomotive „CFR SCRL Braşov” (221), SC Vânzare Legitimaţii Călătorie „Voiaj-CFR” (89), SC Exploatare a Vagoanelor de Dormit, Cuşetă, Restaurant şi Bar „CFR – GEVARO” (44) şi SC Întreţinere şi Reparaţii Locomotive şi Utilaje „CFR IRLU” (500).
Persoanele care vor fi disponibilizate din sectorul feroviar de stat vor primi, pe lângă indemnizaţia de şomaj, o sumă de două ori mai mare decât salariul mediu net pe economie, la data desfacerii contractului de muncă, la care se adaugă un venit lunar de completare pentru o perioadă de 20-24 luni, conform unui proiect de ordonanţă elaborat de MTI.
MTI motivează în nota de fundamentare a acestui proiect necesitatea disponibilizărilor prin faptul că „în ultimii ani cota de piaţă a volumului de transport feroviar a fost în continuă scădere”, astfel că „se impune corelarea numărului de personal din sistemul feroviar cu volumul de activitate”.
În proiectul de ordonanţă se mai arată că se impune adoptarea unor măsuri imediate, pentru atenuarea impactului social determinat de efectele proceselor de restructurare şi reorganizare, în vederea asigurării protecţiei sociale a persoanelor disponibilizate prin concedieri colective în sectorul feroviar, precum şi pentru instituirea unui regim echitabil în raport cu reglementările în materie din alte sectoare de activitate, precum sectorul minier.
SURSA: Mediafax