Vânzările de autoturisme noi în Franţa au crescut în 2014 cu 0,3%, la 1,8 milioane de unităţi, acesta fiind primul avans anual din 2009, arată datele publicate de Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA), transmite Reuters.
Un număr de 105.896 de autoturisme Dacia au fost vândute pe piaţa franceză în 2014, în creştere cu 12,9%, faţă de cele 93.803 de unităţi din 2013, iar cota de piaţă a constructorului autohton de automobile s-a majorat de la 4,35% la 4,88%. Cei mai mari producători auto francezi, PSA Peugeot Citroen şi Renault, au înregistrat anul trecut creşteri ale vânzărilor de 1,3% (659.201 vehicule) şi, respectiv, 5,5% (577.625 unităţi).
În Spania, au fost vândute 855.308 de vehicule în 2014, în creştere cu 18,4% faţă de 2013, fiind cea mai bună performanţă anuală din 2010, a anunţat Asociaţia Producătorilor Auto din Spania – Anfac. În Italia, livrările au urcat anul trecut cu 4,21%, la 1,36 milioane de vehicule, fiind primul avans anual după şase ani de declin, conform datelor publicate de Ministerul Transporturilor.
În decembrie, înmatriculările au înregistrat un declin de 6,8% în Franţa, la 163.382 vehicule, în timp ce în Spania au urcat cu 21,4%, la 73.440 unităţi, şi în Italia cu 2,35%, la 91.518 vehicule. Luna trecută, un număr de 8.386 de autoturisme Dacia au fost vândute pe piaţa franceză, în scădere cu 18,8%, faţă de cele 10.332 de unităţi din decembrie 2013.
Francois Roudier, purtător de cuvânt al CCFA, a estimat că anul acesta vânzările auto în Franţa vor stagna.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit în opt ani un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.AGERPRES