Peste 12 milioane de români sunt pe cartelă

Numărul utilizatorilor activi de telefonie mobilă înregistraţi în România a crescut, în 2015, cu aproape 1%, până la 23,1 milioane, comparativ cu anul anterior, din care 12,5 milioane pe cartelele preplătite, reiese din Raportul Comunicaţii mobile din România în 2015, prezentat, luni, în cadrul unei conferinţe de specialitate, de către preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii ANCOM, Cătălin Marinescu.

Potrivit statisticii, din totalul raportat, numărul de utilizatori pe bază de abonament a continuat să crească până la 10,7 milioane (+8%), în defavoarea cartelelor preplătite active, al căror număr a scăzut cu 5%, până la 12,5 milioane.

În acest context, rata de penetrare a serviciilor de telefonie mobilă la 100 de locuitori a depăşit 116%, la finalul anului 2015.

La nivel general, în ceea ce priveşte telefonia mobilă, la sfârşitul anului 2015, în România erau 23,1 milioane de utilizatori activi ai acestor servicii, în creştere cu aproape 1% faţă de anul 2014.

Traficul total efectuat de către aceştia s-a majorat, anul trecut, cu 4% faţă de anul 2014, până la 69,5 miliarde minute. Pe acest segment, creşteri semnificative s-au înregistrat în cazul traficului internaţional, respectiv cu 76%, până la 3,7 miliarde minute, şi în traficul către alte reţele de telefonie mobilă (+64%, până la 14,9 miliarde minute).

Pe de altă parte, datele oficiale arată că traficul către reţele fixe a crescut cu 3%, iar traficul în reţelele mobile proprii a înregistrat o scădere de 9%.

Durata medie a unui apel de pe un terminal mobil, în anul 2015, a crescut la 2 minute şi 32 de secunde, iar traficul de voce mediu realizat de către un utilizator activ a fost de 4 ore şi 13 minute pe lună, cu 7 minute mai mult decât media înregistrată în anul 2014. Totodată, un utilizator a transmis, în medie, 74 de mesaje SMS pe lună.

Impactul telefoanelor inteligente şi a aplicaţiilor pe piaţa financiară sau cum au schimbat piaţa din România aplicaţii precum WhatsApp şi Facebook sunt doar două dintre temele ce vor fi dezbătute în cadrul unei conferinţe de specialitate organizată, luni, la Bucureşti. AGERPRES