În intervalul ianuarie – mai, din totalul automobilelor încadrate la mărci rare, 1.432 erau noi, iar cele mai multe înregistrări au fost raportate pentru Mercedes Benz, cu 1.060 de unităţi, mai multe cu 24,12% faţă de primele cinci luni din anul anterior.
Tot la categoria înregistrărilor de maşini noi, pe locurile următoare s-au clasat: Jeep (116 de unităţi, +39,76%), Porsche (81 de unităţi, +26,56%), Mini (72 de unităţi, -5,26%), smart (40 de unităţi, +90%) şi Jaguar (23 de unităţi, +76,92%).
La categoria înmatriculărilor de automobile rulate, statistica DRPCIV arată faptul că, dintre cele 4.640 de exemplare, cele mai multe au fost: Mercedes Benz, cu 3.438 de unităţi, în creştere cu 9,39%, comparativ cu perioada ianuarie – mai 2015. Totodată, au fost înregistrate 663 de unităţi din gama smart (+13,92%), 297 de unităţi de Mini (+8%), 128 de Porsche (+37,62%), 56 de Jaguar (+33,33%), 48 de Jeep (+20%), respectiv 31 de Lexus (+55%).
Potrivit sursei citate, de la începutul anului şi până la la finele lunii mai, s-au înmatriculat în România cinci maşini Ferrari, raportul dintre cele noi şi cele second-hand fiind de două unităţi la trei unităţi. De asemenea, s-au consemnat două exemplare nou înmatriculate de Lamborghini şi nouă de Maserati (dintre care 6 noi şi restul rulate), 10 exemplare din gama Bentley (8 noi şi două second-hand) şi 19 exemplare Chrysler (toate rulate).
Datele DRPCIV relevă că, la nivel general, înmatriculările de vehicule noi au crescut în România, în primele cinci luni din 2015, cu 13,79%, până la 92.135 de unităţi, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2014, când numărul acestora era de 80.966 de unităţi.
Volkswagen, marca second-hand preferată
Pe de altă parte, conform sursei citate, la nivelul lunii mai, au fost înmatriculate 18.311 autoturisme second-hand, în creştere cu 9,78% faţă de mai, anul trecut, când s-au consemnat 16.680 de unităţi.
Marca auto second-hand preferată a românilor este Volkswagen, cu 26.305 unităţi înmatriculate din ianuarie până în mai 2015 (+15,71% faţă de aceeaşi perioadă din 2014).
Topul preferinţelor continuă cu Opel (15.828 unităţi, +9,12%), Ford (10.640 unităţi, +12,58%), BMW (6.366 unităţi, +23,85%), Audi (6.246 unităţi, +16,20%), Skoda (4.316 unităţi, +19,16%), Renault (3.967 unităţi, +21,54%), Mercedes-Benz (3.438 unităţi, +9,39) şi Fiat (2.143 unităţi, -13,90%).
La sfârşitul anului 2014, parcul auto naţional din România număra 6.270.615 unităţi, în creştere cu 4,77% faţă de aceeaşi perioadă din 2013, când numărul acestora era de 5,98 milioane de exemplare. AGERPRES