Peste 200 de piloți din Rusia au fost concediați: Compania nu are resurse nelimitate

Sursă: Unsplash

Peste 200 de piloți din Federația Rusă și-au pierdut locul de muncă din cauza sancțiunilor impuse de Occident. Cel mai are grup aerian de transport de marfă din Federația Rusă spune că cele două companii pe care le deține nu au fonduri nelimitate.

Peste 200 de piloți din Rusia au fost concediați: Compania nu are resurse nelimitate

Sancțiunile impuse de Occident au determinat cel mai mare grup aerian de transport de marfă din Rusia să concedieze peste 200 de piloți din cadrul companiilor AirBridgeCargo și Atran. Potrivit presei rusești, aproape toți acești piloți zburau cu aeronave Boeing.

„Resursele companiei nu sunt nelimitate. Optimizarea personalului este o măsură necesară. Se desfășoară în etape”, a declarat un reprezentant al Volga-Dnepr.

Compania nu a precizat numărul total de piloți concediați, însă amintim că la începutul acestui an, peste 300 de piloți lucrau pentru AirBridgeCargo, în timp ce aproximativ 100 lucrau pentru Atran.

În urma concedierilor au mai fost păstrate câteva echipaje pentru orice eventualitate. Mai mult decât atât, cu o lună în urmă, AirBridgeCargo anunțase că vrea să returneze 14 din cele 16 avioane Boeing 747 de marfă. Acestea au fost luate în leasing.

Zborurile au fost suspendate din cauza sancțiunilor

Grupul Volga-Dnepr avea 11 avioane rusești AN-124 și Il-76 și 27 de avioane Boeing 737, 747, 777. După începerea războiului, grupul aerian de transport de marfă a înregistrat o scădere bruscă a activităților.

O lună mai târziu, serviciul de presă a anunțat că aceste două companii și-au suspendat zborurile din cauza sancțiunilor impuse locatorilor. Acestora li s-a interzis să lucreze cu companiile rusești.

De asemenea, suspendarea zborurilor a mai fost pusă și pe seama încetării valabilității certificatelor de navigabilitate emise de Autoritatea pentru Aviația Civilă.

Activitățile grupului, afectate de sancțiunile UE

Uniunea Europeană a decis, pe fondul războiului, să interzică vânzarea de piese de schimb către Federația Rusă. De asemenea, blocul comunitar a mai decis și interzicerea zborurilor transportatorilor ruși către UE.

Aceste două interdicții au avut și ele un impact negativ asupra activităților grupului rusesc, mai ales că acesta era dependent de piața europeană.

În 2021, AirBridgeCargo a transportat peste 110 mii de tone de marfă în Frankfurt și Germania, reprezentând 17 procente din totalul de mărfuri al companiei.

De asemenea, aeronavele Boeing ale acestui grup au intrat pe lista sancțiunilor Departamentului de Comerț al Statelor Unite ale Americii (SUA). În plus, Marea Britanie a impus sancțiuni personale principalului proprietar, Alexei Isaikin.

Presa internațională notează că atât Aeroflot, cât și alte companii aeriene vizate de sancțiuni, dezmembrează avioane pentru piese de schimb.