Potrivit datelor studiului, piaţa maşinilor noi a avut o creştere de 27,6% în T1 2017, în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut, dar unele mărci precum Opel, Citroen, Ford şi Renault au înregistrat evoluţii de peste 50%.
Conform datelor oferite de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), piaţa auto a cunoscut în perioada ianuarie-martie 2017 cel mai dinamic trimestru din ultimii opt ani. Reînmatriculările s-au situat la aproape 130.000 de unităţi, doborând toate recordurile din ultimii ani şi semnalând, în acelaşi timp, o revenire la o situaţie de normalitate privind ponderea acestora în piaţa tranzacţiilor auto.
‘Pentru noi nu este complet surprinzătoare evoluţia pieţei, dacă luăm în considerare faptul că la început de an întotdeauna cererea pentru maşini este mai mare, iar eliminarea timbrului de mediu a survenit tot în primele luni. Încă de acum trei ani am previzionat că eliminarea timbrului de mediu va genera o creştere a pieţei de maşini noi, pe lângă alte efecte benefice ale deblocării ofertei interne. Dacă se menţin creşterile de până acum pe tot parcursul anului, piaţa maşinilor noi poate depăşi 110.000 unităţi, iar cea a vehiculelor rulate, din import şi a celor reînmatriculate, va atinge 600.000 de unităţi’, a declarat Cristian Cojocaru, sales manager la Autovit.ro.
Pe platforma online Autovit.ro a crescut ponderea maşinilor de peste 20.000 de euro, de la 14% din totalul anunţurilor în 2016, la 18% în prezent, în timp ce ponderea maşinilor de sub 5.000 de euro a scăzut cu aproape zece procente, până la 30%.
Potrivit analizei Autovit.ro, cel mai consistent palier de preţ rămâne între 5.000 şi 10.000 de euro, 28% dintre maşinile scoase la vânzare încadrându-se în acest segment. La acest palier de preţ, cele mai multe anunţuri sunt pentru Volkswagen (22%) şi BMW (10%). În categoria autoturismelor de peste 20.000 euro, 31% dintre anunţuri aparţin mărcii BMW, iar 29% Mercedes-Benz.
Schimbări importante s-au produs la capitolul vârstei medii a maşinilor listate pe Autovit.ro. Faţă de acum un an, ponderea maşinilor produse după 2011 a urcat de la 31%, la 42%, în timp ce maşinile mai vechi de 14 ani reprezintă 12%, cu cinci procente mai puţin decât acum un an.
În privinţa puterii motorului, cel mai bine reprezentat interval este cel al maşinilor cu 80-120 CP, cu 30% dintre anunţuri. Faţă de 2016, ponderea maşinilor cu motoare mai mici de 80 CP a scăzut cu câteva procente şi a crescut ponderea celor cu peste 200 CP.
Autovit.ro este una dintre cele mai mari platforme online din România destinată vânzării şi cumpărării de maşini noi sau second-hand. AGERPRES