Peste 26 de milioane de bagaje ale pasagerilor companiilor aeriene din întreaga lume au fost anul trecut pierdute, deteriorate, furate sau parvenite cu întârziere la destinaţie, relevă raportul anual al SITA, o societate ce subcontractează principalele servicii de transport aerian în 200 de ţări, relatează marţi agenţia EFE.
Cu toate acestea, numărul de bagaje afectate anul trecut de una dintre aceste probleme a scăzut cu 1,78% faţă de anul anterior, în condiţiile în care numărul pasagerilor a crescut cu 4,5%, ajungând la circa 2,950 de miliarde.
Cele mai multe plângeri ale pasagerilor au fost legate de sosirea bagajelor cu întârziere (82,2%), deteriorarea acestora în timpul transportului (12,9) şi de pierderea sau furtul lor (4,2%).
‘În ultimii ani s-a făcut un efort considerabil pentru a îmbunătăţi gestiunea bagajelor prin investiţii şi inovaţie’, ceea ce a permis industriei transportului aerian să economisească 1,6 miliarde de dolari în intervalul 2007-2012, afirmă directorul SITA, Francesco Violante.
Raportul subliniază că în prezent accentul se pune pe îmbunătăţirea transferului bagajelor între zboruri, care este punctul cel mai slab în procesul de gestiune a bagajelor şi una dintre cauzele sosirii acestora cu întârziere.
Se estimează că în anul 2016 numărul persoanelor care vor folosi transportul aerian va creşte la nivel global până la circa 3,6 miliarde.
SURSA: Agerpres