Navele transportă GNL în valoare totală de 2 miliarde de dolari și sunt oprite sau navighează încet în nord-vestul Europei și în Peninsula Iberică, potrivit companiei de analiză a transportului maritim Vortexa. Numărul de nave de GNL în apele europene s-a dublat în ultimele două luni.
Comercianții care controlează aceste petroliere se așteaptă la prețuri mai mari în lunile următoare, când temperaturile se vor răci în timpul iernii și când va începe să se reducă surplusul de gaze naturale din depozitele europene, conform informațiilor transmise de ft.com
Datele Vortexa arată că alte 30 de nave sunt pe drum. În momentul de față, acestea traversează Atlanticul și se așteaptă să se alăture cozii înainte de iarnă.
Țările europene și-au umplut rezervoarele de stocare până aproape de limitele lor
Coada a apărut în condițiile în care țările europene și-au umplut rezervoarele de stocare până aproape de limitele lor înainte de iarnă. Acest lucru a fost realizat prin achiziții vorace de GNL pentru a înlocui gazul rusesc, care a fost tăiat ca represalii la sancțiunile occidentale.
De asemenea, temperaturile mai ridicate decât în mod obișnuit pentru această perioadă a anului au redus cererea de încălzire, ceea ce a contribuit la menținerea depozitelor pline și la scăderea prețurilor. La sfârșitul lunii octombrie, siturile de stocare europene aveau o capacitate de 94%, Belgia atingând 100%, Franța 99% și Germania 98%, potrivit Gas Infrastructure Europe.
„Navele de GNL au stat la coadă în fața terminalelor europene de recepție a GNL, urmărind ceea ce se așteptau să fie o piață premium pentru acest GNL. Deocamdată, aceste nave au un stimulent pentru a menține pozițiile”, a declarat Felix Booth, șeful departamentului GNL de la Vortexa, adăugând că va mai dura probabil încă o lună până când încărcăturile vor găsi un terminal pentru a fi descărcate.
Amintim că în ultimele luni contractele futures olandeze la gaz TTF, contractul european de referință, s-au prăbușit, în condițiile în care vremea mai blândă decât de obicei și depozitele europene, în mare parte pline, au influențat prețurile.