Peste 300 de angajați ai Uzinei Dacia au renunțat la locul de muncă în schimbul unor bonusuri consistente

dacia, sediu dacia

SURSA FOTO: Dreamstime

Peste 300 de angajați ai Uzinei Dacia au decis să renunțe la locurile lor de muncă, atrași de sumele tentante oferite printr-un program de plecări voluntare începând de luni 30 septembrie, conform declarațiilor liderul Sindicatului Autoturisme Dacia (SAD)

Angajați Dacia, în favoarea planului de reorganizare

Peste 300 de angajați ai Uzinei Dacia au decis să renunțe la locurile lor de muncă, atrași de sumele tentante oferite printr-un program de plecări voluntare începând de luni 30 septembrie, conform declarațiilor liderul Sindicatului Autoturisme Dacia (SAD), Viorel Ungureanu, pentru Puterea.ro.

Programul de plecări voluntare al Dacia a fixat ca termen pentru plecările voluntare data de 1 octombrie. Angajații care au dorit să beneficieze de sumele compensatorii au depus cereri în perioada 9 septembrie – 20 septembrie, urmând ca plata compensatoriilor să aibă odată loc odată cu lichidarea. Producătorul de mașini de la Mioveni are o strategie prin care urmărește să renunțe la angajați în secțiile care se automatizează și digitalizează, dar și în cele care își reduc activitatea.

Dacia, între adaptarea la piață și normele de poluare

Deșiaproximativ 600 de angajați și-au exprimat dorința de a participa la acest program de plecări voluntare, doar 309 cereri au fost aprobate de conducerea Dacia. Compania trece printr-un plan riguros de eficientizare și automatizare care țintește adaptarea la noile standarde ale industriei auto, precum și normele cu privire la protecția mediului.

Programul nu i-a lăsat pe cei care au ales să plece cu mâna goală. Dimpotrivă, compensațiile au atins cote impresionante, ajungând până la 185.000 de lei net pentru angajații cu o vechime de peste 16 ani. De asemenea, bonusurile variază între 22.000 și 210.000 de lei, în funcție de vechime și de posibilele probleme de sănătate, inclusiv boli profesionale sau accidente de muncă. Viorel Ungureanu a subliniat că nimeni nu va rămâne fără soluție. Cei care nu au optat pentru plecare își păstrează locurile de muncă, iar aproximativ 50 de persoane vor fi relocate pe alte posturi în cadrul uzinei.

Aceasta nu este prima dată când Uzina Dacia optează pentru astfel de măsuri. Un program similar, implementat acum doi ani, a dus la plecarea a 600 de angajați. În prezent, fabrica de la Mioveni numără 11.000 de angajați, fiecare având un salariu mediu net de aproximativ 8.000 de lei.

Dezastru în industria auto

Companiile din industria auto sunt obligate să adopte măsuri din cauza țintelor stricte impuse de UE privind normele de mediu. De exemplu, Grupul Volkswagen a anunțat că analizează posibilitatea închiderii unor fabrici din Germania, renunțând astfel la un angajament anterior cu sindicatele, conform căruia nu vor exista concedieri până în 2029.

În același timp, directorul general al Renault, Luca de Meo, a avertizat că industria auto europeană riscă amenzi de 15 miliarde de euro pentru emisiile de carbon, din cauza scăderii cererii de vehicule electrice, în contextul noilor ținte de CO2 impuse de UE. Țintele de CO2 ale UE sunt unele dure și care implică costuri adiționale.