Stellantis, rechemări pe bandă
Producătorul auto Stellantis a anunțat rechemarea a 54.000 de SUV-uri crossover hibride la nivel global, din cauza riscului ca pedala de frână să se decupleze și să nu mai funcționeze, informează Reuters.
Rechemarea vizează modelele Alfa Romeo Tonale hibride plug-in din 2024 și 2025, precum și unele SUV-uri plug-in Dodge Hornet din 2024, ambele bazate pe aceeași platformă. Anunțul a fost făcut într-un document depus la Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi din SUA (NHTSA), precum și într-o declarație separată emisă de Stellantis.
Compania a rechemat, în septembrie, aproape 1,23 milioane de camionete Ram 1500 din modelele anilor 2019 și 2021-2024 în Statele Unite, precum și aproximativ 159.000 de vehicule în Canada, 13.000 în Mexic și 61.000 în afara Americii de Nord, din cauza unei probleme similare.
Rechemarea actuală pentru mașini hibride
Rechemarea vizează 21.069 de vehicule din Statele Unite, aproximativ 2.280 din Canada, 134 din Mexic și aproximativ 30.517 din afara Americii de Nord, conform declarației Stellantis. Compania a explicat că unele SUV-uri pot avea o problemă în care pedala de frână se poate decupla accidental în timpul utilizării. Stellantis a raportat 15 cazuri la nivel global în care ansamblul pedalei de frână a cedat în timpul condusului normal, inclusiv un accident, însă fără răniri raportate.
Pentru a remedia problema, dealerii vor întări pedala de frână prin adăugarea unui șurub și a unei piulițe. De asemenea, Stellantis a menționat că proprietarii vehiculelor afectate pot utiliza frâna de parcare electronică pentru a reduce viteza în mod controlat în cazul pierderii capacității de frânare.
Compania a subliniat că sistemul automat de frânare de urgență, dacă nu este dezactivat, va interveni automat atunci când detectează o coliziune iminentă, fără a necesita acțiuni suplimentare din partea șoferului.
Situația actuală și planurile de viitor
Stellantis a anunțat că își va extinde gama de vehicule hibride accesibile, ajungând la 36 de modele disponibile în Europa până în 2026, pentru a răspunde cererii tot mai mari pentru acest tip de autovehicule. Conglomeratul european Stellantis, care nu a specificat câte modele hibride vinde deja, a declarat că decizia sa este un răspuns la creșterea cererii pentru automobile hibride din partea consumatorilor europeni. Stellantis a raportat un profit net de 5,6 miliarde de euro pentru prima jumătate a anului, marcând o scădere de 48% comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent.