China număra 513 milioane de internauţi la finele lui 2011, adică cu 55,8 milioane mai mulţi (+12,2 la sută) în decurs de un an, în timp ce microblogurile au cunoscut o dezvoltare spectaculoasă.
În 2011, microblogurile au cunoscut o dezvoltare rapidă, iar aproape jumătate dintre internauţi (48,7%) le utilizează, adică 250 de milioane de persoane. La finele lui 2010, acestea nu erau folosite decât de 63 de milioane (13,8%). Aceste microbloguri, denumite weibo în China, au devenit un canal important prin care internauţii pot obţine informaţii.
Dezvoltarea microblogurile ridică o problemă de control al informaţiei pentru guvern, care poate cenzura în mod eficient site-urile de internet, dar nu pot împiedica difuzarea rapidă a ştirilor sensibile prin intermediul weibo, scrie Agerpres.
De o manieră generală, numărul persoanelor care se informează cu ajutorul internetului în China nu a crescut decât puţin anul trecut, ajungând însă chiar şi aşa la pragul de 367 de milioane. Pe de altă parte, proporţia de internauţi care caută informaţii în spaţiul virtual a scăzut, trecând de la 77,2% la 71,2%.