Peste 80% dintre români își vor petrece Paștele acasă. Mai puțin de jumătate vor carne de miel pe masă

Un sondaj comandat de Obor21.ro arată că 83% dintre români vor petrece Paștele acasă, în timp ce 40% dintre aceștia vor carne de miel sau de ied pe masă.

Sondajul mai arată că 38% dintre români își propun un buget de maxim 200 de lei pentru carnea pe care o vor servi de Paște, în timp ce aproape o treime va alege magazinele specializate, producătorii și târgurile de produse tradiționale pentru a face cumpărăturile pentru sărbătoarea de peste două săptămâni.

Așadar, se estimează o triplare a vânzărilor de carne de miel și de ied în perioada următoare.

30,8% preferă de Paște carnea de miel, 9,3% carnea de ied, în timp ce 51% nu au preferință pentru un anumit tip de carne, însă o vor include în meniu.

”Am avut încă de la lansare carnea de miel, respectiv de ied în oferta noastră permanentă, iar la nivel de an am înregistrat în 2021 creșteri în vânzări de 16%, respectiv 60%, iar trendul continuă să fie ascendent. Astfel, după doi ani, putem spune că românii redescoperă mielul și iedul și în afara sărbătorilor pascale. Evident, vârful de comenzi se atinge acum, când proporția vânzărilor se schimbă, iar peste 80% dintre clienții lunii aprilie aleg acest tip de carne. 15-20% dintre clienți achiziționează în continuare și carne de vită în cadrul aceleiași comenzi”, a declarat Florian Mateiță, fondator Obor21.ro.

Numărul celor care vor petrece Paștele acasă, mai ridicat decât în 2021

Sondajul a mai scos la iveală că numărul celor care vor petrece Paștele acasă este în creștere.

De asemenea, peste jumătate dintre români (56%) își vor face cumpărăturile cu o săptămână înainte de Paște, 18.8% au început deja, în timp ce 17% lasă aceste achiziții pentru ultimele zile.

75% dintre respondenți au spus că că sunt consumatori de carne, aceasta fiind inclusă în meniul săptămânal de câteva ori. Carnea de vită este aleasă de 47% dintre respondenți, aflându-se pe locul 3 în topul preferințelor, după pui și porc, dar înainte de carnea de curcan.

Sondajul arată că 63% dintre români preferă carnea proaspătă, nu congelată, ce poate fi consumată imediat, iar 35% preferă să cumpere cantități reduse.

În același timp, 80% dintre aceștia preferă alimente cât mai naturale, acesta fiind unul dintre principalele motive pentru care 39% dintre respondenți merg în magazinele specializate.

În ceea ce privește bugetul, 38% au declarat în cadrul sondajului că anul acesta vor aloca până în 200 de lei pentru cumpărături de carne dedicate Paștelui, 27% au de gând să se încadreze într-un buget de 200-300 de lei, iar 19% consideră că vor ajunge la 300-500 lei.

Sondajul a fost realizat online pe un eșantion național de 856 respondenți, 46,9% bărbați, 53,1% femei, în perioada 23-29 martie 2022.