Agenţiile de turism tour operatoare din România au înregistrat anul trecut o cifră totală de afaceri de 1,74 miliarde lei, peste jumătate (54,2%) provenind din vânzarea de pachete turistice proprii, conform datelor centralizate de Institutul Naţional de Statistică.
Vânzarea de servicii individuale a generat 35,7% din cifra de afaceri, iar restul a fost reprezentantă de alte venituri.
În cazul agenţiilor cu activitate de vânzare, cifra de afaceri a fost anul trecut de 726,62 milioane lei, din care 54,9% din vânzarea de pachete turistice proprii, 37,4% din vânzare servicii individuale şi 7,7% alte venituri.
Numărul total de turişti participanţi la acţiunile turistice organizate în anul 2016 de agenţiile de turism tour operatoare şi de cele cu activitate de vânzare a fost de circa 1,781 milioane. Dintre aceştia, 67,7% au reprezentat turiştii participanţi la acţiunile turistice organizate de agenţiile de turism tour operatoare.
Pentru activitatea de outgoing turiştii români care au beneficiat de acţiunile turistice organizate de agenţiile de turism tour operatoare au reprezentat 44,9% din numărul total de turişti care au călătorit cu acest tip de agenţie, urmează cu 49% turiştii români care au efectuat călătorii turistice interne şi turiştii străini care au venit în România, cu 6,1%.
Pentru acţiunile turistice organizate de agenţiile de turism cu activitate de vânzare, activitatea de outgoing a reprezentat 71,1% din numărul total de turişti care au călătorit cu acest tip de agenţie, activitatea de turism intern 28,3% şi activitatea de incoming 0,6%.
Turiştii români participanţi la acţiunile turistice interne organizate de agenţiile de turism tour operatoare au optat în principal pentru litoral (57,7%), pentru zona montană (13,0%) şi pentru zona balneară (4,2%) preferinţele fiind aceleaşi şi în cazul acţiunilor turistice interne organizate de agenţiile cu activitate: litoral (37,8%), zona montană (14,9%) şi zona balneară (8,1%).
Cea mai mare pondere în structura pachetelor turistice pentru activitatea agenţiilor tour operatoare au avut-o serviciile de cazare cu 52,5% pentru activitatea de turism intern, 45,3% pentru activitatea de incoming şi 47% pentru activitatea de turism outgoing, urmată de serviciile de transport care au avut o pondere de 24,0% pentru activitatea de turism outgoing şi de serviciile pentru alimentaţie – restaurant, cafenea, bar etc. care au avut o pondere de 21,4% pentru activitatea de turism intern. Comisionul perceput de agenţiile de turism tour operatoare în structura pachetelor turistice a fost cuprins între 8,4% şi 8,7%.
Pentru agenţiile cu activitate de vânzare situaţia este similară, cea mai mare pondere în structura pachetelor turistice au avut-o tot serviciile de cazare pentru activitatea de turism intern 55%, pentru activitatea de incoming 52% şi pentru activitatea de turism outgoing 45,4%. Serviciile de transport au avut o pondere de 24,2% pentru activitatea de turism outgoing şi 19% pentru activitatea de turism incoming, iar cele pentru alimentaţie – restaurant, cafenea, bar etc. au avut o pondere de 19,9% pentru activitatea de turism intern şi 16,3% pentru activitatea de turism outgoing. Comisionul perceput de agenţiile de turism cu activitate de vânzare în structura pachetelor turistice a fost cuprins între 7,5% şi 8,7%.
AGERPRES