“Peste 50% din carnea de porc din magazinele românești provine din import. Procesatorii preferă să se aprovizioneze din Germania sau alte țări”, susține Ioan Ladoși, presedintele Asociației Producătorilor de Carne de Porc. În opinia acestuia, numărul porcilor(circa un milion) din România ar putea acoperi consumul autohton, dar fermierii nu se înțeleg la preț cu procesatorii. “Fermierii produc în pierdere. Spre exemplu carnea de porc la poarta fermei se vinde cu 4,7 lei/kilogram în viu”, mai spune Ladoși. În magazinele prețul cărnii de porc pornesște de la 15 lei și poate ajunge la 20 de lei pe kilogram.
Mai citiți și Porcul românesc, sacrificat de importuri
În schimb, Dragoș Frumosu, președintele Federaţiei Sindicatelor din Industria Alimentară(FSIA) spune că este normal ca cele mai multe produse să provină din import din moment ce hipermaket-urile au nevoie în mod constant de carne de porc de calitate, în cantități mari. Condiții pe care nu le regăsesc la fermierii autohtoni. O soluție pentru ca retailerii și procesatorii să colaboreze mai bine cu fermierii ar fi asocierea. El susține că fermierii ar trebui să se asocieze și să crească animalele într-un sistem mai bine organizat.
În condițiile în care românii sunt dispuși să cheltuiască mai mult în luna decembrie pentru a avea o masă îmbelșugată de sărbători, Dragoș Frumosu se așteaptă ca vânzările de alimente ale magazinelor să crească cu 40 – 50%.
Potrivit studiului „Cumpărăturile de Sărbători”, realizat de Mednet Marketing Research, românii sunt dispuși să aloce un buget de peste 600 de lei pentru produsele alimentare.