Băncile şi sau alte instituţii care lucrează cu instrumente de plată controlează greu frauda financiară, iar 38% dintre acestea nu fac diferenţa între un atac cibernetic şi activitatea normală a clienţilor, arată rezultatele unui sondaj, întocmit de Kaspersky Lab şi dat publicităţii miercuri.
"Creşterea explozivă a plăţilor electronice, precum şi evoluţia tehnologică şi schimbarea priorităţilor companiilor, le-au forţat pe acestea să crească eficienţa proceselor de business pe parcursul ultimilor ani. În multe cazuri, au reuşit acest lucru prin implementarea unor sisteme electronice care să interacţioneze cu furnizorii şi clienţii. Plăţile electronice de toate tipurile au devenit omniprezente astăzi şi este, practic, imposibil pentru companii să evite orice fel de plată electronică (…) Peste o treime (38%) dintre organizaţii spun că este din ce în ce mai dificil să îşi dea seama dacă o tranzacţie este frauduloasă sau autentică", notează realizatorii cercetării.
Potrivit sursei citate, nivelul fraudelor online creşte direct proporţional cu numărul tranzacţiilor online, 50% dintre organizaţiile de servicii financiare intervievate fiind de părere că frauda financiară online este în creştere.
De asemenea, 41% dintre companii au implementat o soluţie de securitate cibernetică in-house, în timp ce 45% se bazează pe o soluţie din banca lor, pentru a face faţă riscurilor.
Sondajul Kaspersky Lab relevă faptul că aproape jumătate din totalul companiilor chestionate (46%) au declarat că au implementat fie doar parţial o soluţie împotriva fraudei financiare, fie nu au implementat nimic. În acelaşi timp, 57% dintre organizaţiile financiare au apelat la o soluţie de securitate anti-fraudă specializată.
"Rezultatele arată că aproximativ jumătate dintre companiile care îşi desfăşoară activitatea în domeniul plăţilor electronice folosesc soluţii care nu sunt specializate şi care, conform statisticilor, dau un procent mare de alarme fals pozitive. Folosirea incorectă a unor sisteme de securitate poate duce şi la blocarea tranzacţiilor. În plus, trebuie remarcat că problemele de funcţionare a plăţilor pot determina pierderea clienţilor şi, implicit, a profitului. Frauda în sine nu este singura problemă, instituţiile financiare trebuie să reducă numărul de alarme false în sistemele lor şi să ofere cele mai bune servicii posibile pentru clienţii lor", susţin realizatorii sondajului de specialitate.
În acest context, Kaspersky Lab le recomandă băncilor şi serviciilor de plată să utilizeze soluţii complexe de securitate împotriva fraudelor online, pentru a-şi proteja clienţii, pe mai multe niveluri.
Kaspersky Lab este o companie globală de securitate cibernetică, fondată în anul 1997, ce are în portofoliu, la ora actuală, peste 400 de milioane de utilizatori individuali şi 270.000 de companii – client.
AGERPRES