Companiile aeriene care operează pe aeroportul Băneasa vor avea de plătit taxe mai mari şi este posibil să-şi relocheze activitatea în Otopeni, din 2012, astfel încât Băneasa să deservească doar zborurile SMURD sau ale Poliţiei, potrivit directorului general al companiei.
„Pe termen mediu sau lung, taxele pe aeroportul din Băneasa vor fi mai mari ca pe Otopeni, ca urmare a investiţiilor făcute aici, o parte dintre acestea putând fi astfel recuperate. Companiile aeriene şi-ar putea muta activitatea pe Otopeni. Din 2012, acest aeroport va putea asigura capacitatea necesară pentru a prelua tot ce înseamnă zboruri de la Băneasa, care ar putea rămâne un aeroport pentru aviaţia generală – SMURD, Poliţie”, a declarat, miercuri, directorul general al Aeroportului „Aurel Vlaicu” Băneasa, George Mihalcea.
Aeroporturile din oraşe percep taxe mai mari
El a susţinut că în alte state din Uniunea Europeană aeroporturile amplasate în oraşe percep taxe de operare de două până la patru ori mai mari decât cele din afara oraşelor.
Potrivit lui Mihalcea, pe aeroportul din Otopeni tarifele de operare ar putea scădea, având în vedere că traficul aerian este foarte mare.
„Pe aeroporturile cu peste 50.000 mişcări de aeronave se iau taxe mai mici, de aceea s-ar putea ca pe Otopeni să scadă tariful de aterizare, pentru că sunt foarte multe mişcări”, a spus Mihalcea.
Totodată, directorul general al aeroportului din Băneasa a spus că o parte din investiţiile făcute în aeroport vor fi recuperate din taxele pe care companiile aeriene le încasau de la pasageri.
„Am tăiat reducerile la taxele de pasageri, de 4 până la 30%, de care beneficiau toate companiile aeriene. Acum nu vor mai acorda aceste reduceri pentru a-i atrage să zboare de pe Băneasa. Pentru pasageri, această măsură nu va reprezenta nicio creştere”, a spus Mihalcea.
Planuri vechi
Autorităţile au anunţat, în mai multe rânduri, că zborurile comerciale de pe Băneasa ar putea fi mutate pe Otopeni.
Totodată, aeroportul Băneasa a interzis, de sâmbătă, aterizarea şi decolarea aeronavelor de peste 50 de tone, între orele 00:00 şi 07:00, la cererea proprietarilor de construcţii din zonă, care s-au plâns de zgomotul produs de avioane, măsura urmând să afecteze operatorii Blue Air şi Wizz Air.
În zona aeroportului din nordul Bucureştiului s-au construit, în ultimii ani, multe locuinţe, chiar dacă amplasamentul respectiv are multe inconveniente, legate tocmai de apropierea faţă de aerogară. Ulterior, proprietarii construcţiilor, deranjaţi de zgomot, au cerut chiar desfiinţarea aeroportului.
SURSA:Mediafax