În ultimii ani, numărul de utilizatori ai comerțului online din România s-a plasat într-un trend asecendent. Comparativ cu anul trecut, ideea de cumpărături online a început să devină tot mai atractivă și în rândul persoanelor de o vârstă mai înaintată- categoria 45-55 de ani crescând de la 10 la 15% din totalul utilizatorilor de comerț electronic în 2013  -dar și în rândul celor din mediul rural (16% din totalul utilizatorilor de comerț electronic, în ușoară creștere față de anul trecut).

 „Am ajuns la un punct de cotitură în comerțul online din România”, spune Radu Apostolescu, vicepreședinte și Director de Dezvoltare eMAG. ”Încrederea clienților va fi cea care va duce piața la următorul nivel .”
 
Pentru a le câștiga încrederea și a le arăta că nu există niciun fel de riscuri atunci când plasează o comandă, eMAG a  introdus serviciul de Deschidere a coletului la livrare, care le va da clienților posibilitatea de a verifica pe loc, înainte de a plăti, dacă produsele care le-au fost livrate acasă sunt în stare perfectă.  
                                                                                          
“Cred că am ajuns la un punct de cotiturăîncomerțul din România” spune Radu Apostolescu. “Practic, astăzi 1 din 4 români cu acces la internet este cumpărător online, în vreme ce 70% din români se documentează pe internet înainte de a lua o decizie de cumpărare.” 
Categoria electroIT continua  cea mai căutată de cumpărătorii online, anul trecut 20% din vânzările de produse electroIT fiind generate de comerțul online.  Prin comparație, din tot retailul din România, cumpărăturile online au reprezentat doar 2%.

“Toateaceste date arată că retailul online are un potențial foarte mare în anii următori, odată cu diversificarea categoriilor de produse comercializate”, spune Apostolescu.  “Însă un factor critic pentru a duce piața la următorul nivel este câștigarea încrederii consumatorilor. “

Serviciul Deschiderea coletului la livrare, inițat de eMAG alături de alături de partenerul său preferat,FAN Courier,  se va aplica tuturor produselor vândute de eMAG, inclusiv celor comercializate de partenerii din eMAG Marketplace. “Credem ca piața va crește și mai mult odată ce asemenea servicii, care sporesc încrederea românilor în retailul online, vor deveni un standard în România”, a adăugat acesta.