Peter Jansen, în pragul unui profitabil exit din media

Omul de afaceri mizează pe o sumă mare din vânzarea acţiunilor Domus. După ce a dezvoltat afaceri  în publicitate şi consultanţă de business, Peter Jansen este pe punctul de a vinde acţiunile deţinute la Domus Magazin, în cadrul unei tranzacţii evaluate la câteva milioane de euro. În noiembrie 1999, când a venit în Bucureşti pentru a conduce Sanoma Hearst România, trustul de presă ce deţine la nivel internaţional afaceri de peste două miliarde de euro, olandez

Omul de afaceri mizează pe o sumă mare din vânzarea acţiunilor Domus. După ce a dezvoltat afaceri  în publicitate şi consultanţă de business, Peter Jansen este pe punctul de a vinde acţiunile deţinute la Domus Magazin, în cadrul unei tranzacţii evaluate la câteva milioane de euro.

În noiembrie 1999, când a venit în Bucureşti pentru a conduce Sanoma Hearst România, trustul de presă ce deţine la nivel internaţional afaceri de peste două miliarde de euro, olandezul Peter Jansen se aştepta să rămână aici pentru doi ani. „Ulterior, am cunoscut-o pe soţia mea şi am hotărât să nu mai plec, iar firma mi-a prelungit contractul“, îşi aminteşte acesta. Jansen a preluat Sanoma Hearst cu un singur titlu în portofoliu, „Cosmopolitan“, iar după şase ani, când a părăsit compania pentru a dezvolta afaceri proprii, lansase zece publicaţii, printre care şi „National Geographic“.

Unul dintre primele sale demersuri antreprenoriale a fost făcut în iulie 2005, când a înfiinţat Bucharest Consulting Group, o firmă de consultanţă în management. Aceasta a devenit, ulterior, partenerul unei reputate firme internaţionale de profil, Boston Consulting Group.

Jansen a investit şi în mass-media, în Domus Magazin, editorul revistelor „Casa mea“, „Domus“ şi „Clever Travel“. Tranzacţia Domus este vehiculată de circa un an de zile, iar un anunţ oficial în acest sens este aşteptat în aceste zile. Printre cei interesaţi de preluare s-ar număra, potrivit unor surse din piaţă, un trust cu acţionariat român.

Planurile sale de investiţii au mers şi spre alte domenii. În urmă cu patru ani, a devenit partener în Intertel, o firmă de servicii de telefonie, internet, televiziune interactivă, care a înregistrat, în 2007, un profit de 300.000 de euro, aproape dublu faţă de 2006.

Principala provocare a antreprenorului este creşterea în acest an cu 40% a afacerilor agenţiei de publicitate Cohn&Jansen. Fondată în 2004, împreună cu Cristina Jansen şi Andrei Cohn, aceasta şi-a început activitatea ca butic de creaţie, iar după doi ani cei trei parteneri au vândut jumătate din acţiuni grupului de comunicare elen Ashley&Holmes. Astfel, agenţia câştiga Cosmote, client cu care a colaborat până la 1 mai 2008. Compania a crescut de la zece angajaţi şi o cifră de afaceri de circa 300.000 de euro, în anul 2005, la peste 30 de angajaţi şi 4,6 milioane de euro, cifră de afaceri, în 2007.

„Cosmote a generat 40% din cifra de afaceri de anul trecut“, afirmă Jansen. Dar, în urma schimbării agenţiei Ashley&Holmes la nivel internaţional, Cosmote a încheiat colaborarea şi cu cele de pe plan local. Acest fapt l-a motivat să se implice în atragerea de noi clienţi, fiind convins că, până la sfârşitul anului, Cohn&Jansen va recupera pierderea contului. „Suntem implicaţi şi în licitaţii, dar există şi clienţi care au venit la noi pentru că avem o poveste de succes“, afirmă Jansen. El spune că, în principiu, agenţia este interesată de toate firmele de telecom din România, în special de operatorii de telefonie mobilă, deoarece se bazează pe o echipă specializată în acest domeniu.

O companie evaluată la peste 8 mil. euro

Vânzarea Domus Magazin (ai cărei acţionari sunt Cătălin Berari – 70,8%, Adrian Rus – 12,7%, Cristina şi Peter Jansen – 10%, Radu Găvuş – 4,5% şi Dan Sabău – 2%) ar fi unul din cele mai profitabile exit-uri pentru omul de afaceri Peter Jansen. Compania a fost evaluată anul trecut de PricewaterhouseCoopers la circa 8,5-9,1 milioane de euro, în funcţie de rezultatele financiare.

Capital – Editia nr. 20, data 21 mai 2008